Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
CZAS PRACY KIEROWCY
Autor Wiadomość
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
  Wysłany: 2012-07-11, 03:06   CZAS PRACY KIEROWCY

Myślę że sama teoria mało przemawia do osób które nigdy nie jezdziły ,proponuję żeby kierowcy którzy jeżdżą napisali kilka schematów matematycznych w stylu tygodniowa rozpiska

Poniedziałek 4,5 jazdy 45 min pauza 4,5 jazdy 9 pauzy itp żeby uwzględniona była norma tygodniowa 45H i 90 H w okresie 2 tygodniowym

Ponadto przydało by się kilka informacji na temat wstrzymywania tacho na okres pracy pauza i inne czynności bo z tego co słyszałem postoje w korkach i dłuższych światłach można jakoś pauzować nie wiem czy to prawda dlatego nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Dlatego miłoby było żeby ktoś z doświadczeniem wypowiedział się w tym temacie ...

Z logicznego punktu widzenia 4,5+4,5 + 0,45 + 9 = 18,45 h więc co dzieje się z resztą godzin do 24 h jakie posiada doba i po jakim czasie można kończyć dobę i zaczynać nową tarczkę czy nowy dzień na tacho elektronicznym...
Pozdrawiam :-D :evil:
 
 
     
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
  Wysłany: 2012-07-11, 03:14   CZAS PRACY KIEROWCY

Poza tym mógłby jeszcze ktoś napisać coś o opisie tarczki w przypadku nie możności znalezienia wolnego miejsca postoju po przekroczeniu prawnego czasu jazdy,bo z tego co wiem da się opisać tarczkę czy wydruk w taki sposób żeby ani policja ani inspekcja nie mogła się doczepić...

Weterani zmobilizujcię się od kogo mamy się uczyć jak nie od starych wyjadaczy?? :-D
 
 
     
Rider 


Uprawnienia: B,C, C+E
Wiek: 29
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 44
Skąd: Kębłowo [GWE]
Wysłany: 2012-07-11, 11:33   

26Lollipop26 napisał/a:
Z logicznego punktu widzenia 4,5+4,5 + 0,45 + 9 = 18,45 h więc co dzieje się z resztą godzin do 24 h

z tego co wiem to jezeli zrobisz skrocona pauze (9) to i tak pozniej musisz ja "oddac" zeby tygodniowa jazda czy dwutygodniowa sie zgadzala.
 
 
     
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-07-11, 12:00   Czas pracy kierowcy

To na pewno,ale licząc nawet 4,5jazdy + 3pauzy + 4,5jazdy + 11pauzy = 23godz.

Ja myślę że odpowiedź jest banalnie prosta co dzieje się z pozostałym czasem przy skróconych i pełnych pauzach z tym że odpowiedzi na to pytanie musi udzielić ktoś kto jeździ bo ja poprostu nie wiem :)
 
 
     
Rider 


Uprawnienia: B,C, C+E
Wiek: 29
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 44
Skąd: Kębłowo [GWE]
Wysłany: 2012-07-12, 07:38   

pamietaj ze praca kierowcy to nie tylko jazda i pauza ale tez "inna praca" ktora tez musisz miec zaznaczone na tarczkach
 
 
     
Marcin_24
Gość
Wysłany: 2012-07-26, 10:14   

Panowie teraz sprawa jest bardzo łatwa. Cykli w tygodniu możesz zrobić nawet i 100!! jak ci się uda, co jest akurat nie możliwe. Najważniejsze to jest to żeby pilnować sobie godzin jazdy w ciągu dwóch tygodni. czyli 90h i nie przekroczyć tego. podam kilka przykładów.
Pierwszy:
4.5h jazdy + 1h Pauzy + 4.5h jazdy daje nam 10h pracy robimi 9 lub 11 pauzy i możemy zaczynać od nowa.
drugi:
zrobisz 4h jazdy na zaladunek ale okazuje sie że towar bedzie gotowy dopiero pod wieczór jeśli ci w miedzy czasie wyjdzie 9 lub 11 pauzy to znowu po tym czasie możemy robić 13 lub 15h pracy. tak że musimy panowie zwracać uwagę na godziny jazdy w ciągu 2 tygodni ustawodawca nie przewidział w przepisach ile możemy godzin max pracować tylko ile możemy godzin max jezdzić a to są dwie inne sprawy...

jeszcze możemy robić długą pauzę dzieloną np.
4.5h jazdy + 3h Pauzy + 4.5h Jazdy + 9h Pauzy i wtedy mamy pauzę dzieloną ale nie skróconą do 9h ponieważ 3h + 9h Pauzy daje nam w sumie 12h pauzy i to się zalicza jako normalne 11h pauzy
 
     
Paczu_2007 

Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-08-03, 12:01   

Panowie a może ktoś wyjaśnić o co chodzi z 13 lub 15h pracy?? Bo czas jazdy w pojedynczej obsadzie to 9h jazdy i 9 lub 11h pauzy. Czyli po wyczerpaniu 9h jazdy w jednym okresie można przez 4 lub 6h wykonywać inną pracę??
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-07, 12:26   

Rider napisał/a:
26Lollipop26 napisał/a:
Z logicznego punktu widzenia 4,5+4,5 + 0,45 + 9 = 18,45 h więc co dzieje się z resztą godzin do 24 h

z tego co wiem to jezeli zrobisz skrocona pauze (9) to i tak pozniej musisz ja "oddac" zeby tygodniowa jazda czy dwutygodniowa sie zgadzala.


Nie należy nam się rekompensata za skrócony odczynek DOBOWY! Jedynie za skrócony odpoczynek TYGODNIOWY musimy oddać tylko i wyłącznie te godziny, które skróciliśmy.

26Lollipop26 - Twoja praca + odpoczynek ma się jedynie zmieścić w 24h, tzn. nie może trwać 24h05min. bo będzie to karane. NATOMIAST jeśli wyrobisz się w mniej niż 24h (w tym wypadku 18h45min) to nikt głowy za to nie urywa, jest to całkiem poprawne - po skończonym odpoczyku dobowym zaczynasz pracę od nowa. Pamiętaj - MAKSYMALNIE 24h dobra robocza w pojedynczej obsadzie :) MAKSYMALNIE 24 a nie obowiązkowo 24 i ani minuty mniej ani więcej ;-)
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-08-17, 13:28   

Właśnie to najwięcej problemów widzę że jest z ogarnięciem czasu pracy a nie jazdy...

Bo tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godz. I raz można przedłużyć do 60 w przypadku gdy przez ostatnie 3 m-ce średni czas pracy nie przekraczał tych 48 godz.

Więc napiszcie jak ma się to w praktyce czy trzeba skracać w niektórych przypadkach czas jazdy??stojąc teoretycznie pół dnia na załadunku to już nie starczy czasu żeby się zmieścić w 24h

I jak to się ma w praktyce bo czas pracy biorąc pod uwagę 6 dni po 10 godzin to 60 godzin,nawet licząc sama jazde po 9 godzin to 5 dni po 9 godzin to 45 godzin to zostają tylko 3 godziny na tydzień na załadunki rozładunki itp.

Może ktoś kto jezdzi zobrazuje jak to wszystko wygląda bo ja jak narazie raczę się tylko teorią :-D
_________________
"Nieważne skąd pochodzisz. Ważne dokąd zmierzasz..."
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-18, 07:44   

[quote="26Lollipop26"]Więc napiszcie jak ma się to w praktyce czy trzeba skracać w niektórych przypadkach czas jazdy??[quote="26Lollipop26"] nie możesz przekroczyć, to takie są uroki czasu pracy, ze trzeba poświęcić jazdę ;) Jak stałeś ponad 9h lub 11 na "łóżku" to mógłbyś to zaliczyć jako odpoczynek i zacząć nową
zmianę ;)

26Lollipop26 napisał/a:
Bo tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godz.


Przeciętny. Czyli, że raz masz więcej niż 48, a raz masz mniej. Przy jeździe 56+34 non stop, przeciętnie wychodzi 45 ;)

26Lollipop26 napisał/a:
I jak to się ma w praktyce bo czas pracy biorąc pod uwagę 6 dni po 10 godzin to 60 godzin,nawet licząc sama jazde po 9 godzin to 5 dni po 9 godzin to 45 godzin to zostają tylko 3 godziny na tydzień na załadunki rozładunki itp.


Chyba jazdy miałeś na myśli, albo ja nie czaję o co pytasz? Możesz jechać maksymalnie 2x w tygodniu po 10h... Czytałeś kiedyś 561/2006?
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-08-18, 10:22   

Cytat:

Chyba jazdy miałeś na myśli, albo ja nie czaję o co pytasz?


No chyba troszkę nie czaisz... Ten drugi cytat dotyczy czasu jazdy,ponieważ nie rozumiem jak mam się zmieścić w 48 godzinach "czasu"pracy skoro czas jazdy przez 5 dni wynosi 5x9godzin=45 (lub 6x9+= 54 nawet)

Czas jazdy jest przecież wliczany do czasu pracy więc nie pozostaje w ogóle czasu na załadunki,rozładunki i inne czynności... ?? Teraz rozumiesz czego dotyczy moje pytanie??
_________________
"Nieważne skąd pochodzisz. Ważne dokąd zmierzasz..."
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-18, 12:22   

No ale nadal chodzi o przeciętny, czyli, że raz masz go więcej, a raz mniej ;)

Skoro jeździsz jednego tygodnia więcej a drugiego mniej, to tak samo jest z pracą - raz jest jej mniej, a raz więcej, potem to się sumuje i dzieli i wychodzi mniejsza liczba.

Fakt jednak jest taki, że przepisy są porąbane. A na wyliczanie średnich chyba przy zwykłej kontroli drogowej nie patrzą, prędzej przy kontroli w firmie. Albo przy płaceniu nadgodzin?

http://www.wybrancy.com/i...rawne&Itemid=89 zobacz tu art. 11
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-08-18, 12:34   

Mała napisał/a:
A na wyliczanie średnich chyba przy zwykłej kontroli drogowej nie patrzą


No właśnie nie wiem tak się uwziąłem na ten temat ponieważ od niedawna mój kumpel wsiadł na ciężarówe świeżo po prawku i przy pierwszej kontroli itd. wszystko mu wyszło super ale dostał mandat za przekroczenie czasu pracy...
(biorąc pod uwagę że mówi prawdę,ale to zaufany kolega więc nie sądzę żeby ściemniał)
_________________
"Nieważne skąd pochodzisz. Ważne dokąd zmierzasz..."
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-18, 12:39   

To, to przekroczyłam już na pewno nie raz.
Może przekroczył np 15h i 17min? albo wykorzystał już wszystkie 15ki i miał 13h16min?

Przepisy tak są zrobione, żeby wyrwać z nas kasę. Jak się bedziemy stosować do wszystkiego, to znajdzie się inny czynnik do udupienia nas ;)

Czemu viaTOLL nie nabije na minu 20zł, tylko za 20 bramek przyjdzie 60tys kary? Ano po to, żeby wiecej zarobić... Na bieżąco jestem, bo przejechałam 20 bramek z pustym kontem, czekam tylko na list z GITD...
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
26Lollipop26 


Tym śmigam: MAN TGX 18.440
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-08-18, 12:41   

Mała napisał/a:
to znajdzie się inny czynnik do udupienia nas ;)


A powiedz mi jeszcze jak wygląda z prędkością?? ostro tego pilnują przy kontrolach czy tak raczej zależy jak się trafi?? :-)
_________________
"Nieważne skąd pochodzisz. Ważne dokąd zmierzasz..."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg