Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu DMC - PRZEPISY
Autor Wiadomość
palaczy 
kierowca / grafik


Tym śmigam: SCANIA R420
Uprawnienia: B1, B, B1E, BE, C1, C, C1E, CE
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-08-11, 21:15   Dopuszczalna masa całkowita pojazdu DMC - PRZEPISY

W tym temacie przedstawiam przepisy, regulujące normy wagowe, jakie może spełniać pojazd ciężarowy lub zestaw. Jest to wycinek z przepisów prawnych, dotyczący tylko pojazdów ciężarowych.

Zapraszam do zapoznania się z materiałem, aby w przyszłości mieć rozeznanie w tym czy "jestem już przeładowany czy jeszcze nie".

Warto sobie także wydrukować taką kartkę i wozić ją w pracy, w swojej aktówce, wtedy mamy czarno na białym potwierdzone co i jak i możemy to skonfrontować z naszym truckiem.

W najbliższym czasie będę pozyskiwał takie informacje z innych krajów Unii Europejskiej i napiszę Wam czy jest na to jeden przepis UE czy każdy kraj ma swoje oddzielne normy.



Dopuszczalna masa całkowita pojazdu DMC

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu DMC zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. W sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. Zmianami), nie może przekraczać następujących wartości:

1) pojazd składowy lub zespół pojazdów:
- przyczepa dwuosiowa – 18 t,
- przyczepa trzyosiowa – 24 t,

2) zespół pojazdów mających pięć lub sześć osi:
- dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa – 40 t,
- trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa – 40 t,

3) pojazd członowy mający pięć lub sześć osi:
- dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa – 40 t,
- trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa – 40 t,
- trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym – 44 t,

4) zespół pojazdów mających cztery osie, składający się z dwuosiowej przyczepy – 36 t,

5) pojazd członowy mający cztery osie, składający się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
- wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m - 36 t,
- jest większa niż 1,8 m – 36 t + 2 t tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne,

6) dwuosiowy pojazd samochodowy – 18 t,

7) trzyosiowy pojazd samochodowy – 25 t albo 26 t, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 t,

8) czteroosiowy pojazd samochodowy z dwoma osiami kierowanymi – 32 t, jeżeli os napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 t.
_________________
metropolisdesign.info | tircenter.eu
 
     
MichalScania 
[MOD]


Tym śmigam: DAF XF 105 SSC + chłodnia, BMW E46 320i 150KM
Pracuję w firmie: H.Z. Transport/Van der Gaag
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Pomógł: 15 razy
Wiek: 20
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 1125
Skąd: SKONT
Wysłany: 2012-08-11, 21:48   

Podklejam
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2014-03-06, 10:47   Wymiary, masy pojazdów oraz nacisk osi w Europie i nie tylko

Dzisiaj znalazłem coś takiego i pozwolę sobie dokleić się do tego wątku.


Wymiary, masy pojazdów ciężarowych i naciski osi

Nie umiem wyciągnąć całej tabelki ze strony, żeby ją tu ładnie wkleić z podaniem źródła, ale na pewno komuś się przyda chociaż sam odnośnik.
_________________
"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." - A.Einstein

^ ^
. (.) (.)
..={ Y }=
........ o
...\ \ .....\ \
__("") __("") ____!!J__
 
     
Mati627 


Wiek: 17
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-03-13, 21:23   

Od 18 marca jak dobrze pójdzie to po unii można będzie legalnie jeździć amerykańskimi ciężarówkami i 60t przewozić.
_________________

 
     
LordTom83 

Pracuję w firmie: Miratrans
Uprawnienia: A, B, C, E, KK
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 188
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-03-13, 22:04   

Nie wiem skąd masz takie informacje, ale amerykańskimi ciężarówkami można jeździć, tylko przewoźnicy nie robią tego dlatego, że byłoby to nieopłacalne. Niektóre amerykańskie konie maja długość naszych europejskich solówek, wtedy napecza by zmieściła tyle co dostawczak, żeby wyrobić się długości. Nawet jeśli wejdzie w UE przepis, że można po całej UE ciągać zestawy 25m to i tak będą zapewne ciągały to dotychczasowe konie, przewoźnik woli doczepić kolejną przyczepe/naczepe niż umilić prace kierowcy. Przykład ze skandynawii i holandii, cały czas jeżdzą ciężarówki be ryja.
_________________
A - 15.06.2007 (I podejście)
B - 15.06.2007 (I podejście)
C - 03.12.2008 (III podejścia)
C+E - 19.03.2013 (I podejście)
 
     
Soldier13 
Soldier13


Tym śmigam: Narazie niczym
Uprawnienia: B, C, C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 55
Skąd: Czajków
Wysłany: 2014-03-14, 08:03   

Dokladnie :-) konia bedziesz mial tego samego, doczepia ci jeszcze jedna przyczepe :-) juz widze poruszanie sie takimi zestawami po PL w malych miasteczkach bez obwodnic :-)
 
 
     
ossto 
WARIAT Z OSOBOWKI

Uprawnienia: B, Widlaki, ladowarki kolowe,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 53
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2014-03-16, 19:27   

LordTom83 napisał/a:
Nawet jeśli wejdzie w UE przepis, że można po całej UE ciągać zestawy 25m
Koledze Mati627 wlasnie o to chodzilo, jedynie zle zrozumial news ktory gdzies przeczytal,
 
 
     
Anna

Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-03-16, 21:04   

Koń ten sam - chyba niekoniecznie, skoro huczą, że do takich zestawów będą podczepiane auta z wydłużonymi przodami.
http://finanse.wp.pl/kat,...12616&_ticrsn=5 - podsumowujący artykuł, moim zdaniem.
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-16, 21:30   

Anna napisał/a:
Koń ten sam - chyba niekoniecznie, skoro huczą, że do takich zestawów będą podczepiane auta z wydłużonymi przodami.
http://finanse.wp.pl/kat,...12616&_ticrsn=5 - podsumowujący artykuł, moim zdaniem.

Aniu, ja jeżdżę takim koniem z krótkim pyskiem, co ma w homologacji fabrycznej wpisane DMC 60T. Koń przypisany jest do stajni w PL, no i oczywiście w związku z tym mam w dowodzie DMC 40T. Ale w Skandynawii nie było by problemu. Jedyne co różni mojego konia od tradycyjnego, to to, że jest 3-osiowy.
_________________
"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." - A.Einstein

^ ^
. (.) (.)
..={ Y }=
........ o
...\ \ .....\ \
__("") __("") ____!!J__
 
     
Anna

Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-03-17, 20:34   

Ok, ja to rozumiem. Osobiście jestem za autami z krótkimi pyskami. Powołałam się jedynie na słowa autora artykułu.
 
     
ossto 
WARIAT Z OSOBOWKI

Uprawnienia: B, Widlaki, ladowarki kolowe,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 53
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2014-03-18, 09:11   

watpie zeby byly dlugie pyski bo to zmniejszy dlugosc tylu, a to juz spora strata jedynie pasjonaci jacys, w Szwecji spotyka sie Scanie T, ale sa to glownie solowki, albo wywrotki, a normalnie w typach transportu tego sie nie spotyka, a i scania juz nie produkuje wiecej tych kabn....
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg