Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Czas pracy w podwójnej obsadzie.
Autor Wiadomość
MłodyDriver 
MłodyDriver

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 90
Wysłany: 2012-08-08, 22:17   Czas pracy w podwójnej obsadzie.

Czy mógłby ktoś napisać co nie co o czasie pracy w podwójnej obsadzie?
 
     
speed_cars 

Wiek: 29
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 97
Skąd: Lębork
Wysłany: 2012-08-08, 23:11   

Ze strony : http://www.bezpiecznadrog....php?page_id=14

Podwójna obsada

W przypadku podwójnej obsady kierowców (załogi kilkuosobowej) wydłużony jest okres, w którym należy odebrać odpoczynek dobowy. Cykl rozliczeniowy wynosi 30 godzin co oznacza, że w tym okresie kierowcy muszą odebrać minimum 9 godzin odpoczynku. Odebranie pełnego odpoczynku dobowego jest zamknięciem okresu i rozpoczyna tym samym nowy cykl jazdy. W załodze dwuosobowej odpoczynek może być odebrany tylko i wyłącznie, gdy samochód jest na postoju. Należy również pamiętać, że odpoczynek dobowy może być odebrany kabinie samochodowej tylko i wyłącznie w przypadku, gdy wyposażona jest w łóżko. W przypadku okresów jazdy dziennej w podwójnej obsadzie dopuszczalne jest prowadzenie pojazdu po 9 godzin w cyklu 30 godzinnym przez każdego z kierowców z możliwością wydłużenia dwa razy w tygodniu do 10 godzin.

Dużo nieścisłości budzi wśród kierowców w podwójnej załodze prawidłowe operowanie przełącznikiem grup czasowych, czyli potocznie zwanym selektorem tachografu. Jest to o tyle ważne, ponieważ w przypadku nieprawidłowego użytkowania selektora inspekcja nakłada karę w wysokości 100 zł od wykresówki. W chwili, gdy kierowca “A” rozpoczyna jazdę wkłada wykresówkę do kieszeni nr 1, w tym przypadku operowanie selektorem jest takie same jak w pojedynczej obsadzie. Kierowca “B”, siedzący na miejscu dysponenta wkłada wykresówkę do kieszeni nr 2. Musi pamiętać o przełączaniu selektora tachografu na „dyspozycyjność” (czyli tzw. “kwadrat”) w okresie ruchu pojazdu. Podczas przerw podczas jazdy selektor u kierowcy “B” powinien zostać przełączony na odpoczynek. Czas dyżuru jest traktowany, jako zrealizowana przerwa podczas jazdy: czyli po 4 godzinach 30 minutach jazdy kierowcy “A”, kierowca “B” może jechać również 4 godziny 30 minut. Wówczas kierowca “B” przesiada się i przekłada tarczę (kartę) w tachografie. Należy pamietać, że w przypadku obsady dwuosobowej tachograf jest otwierany przy zmianach osób prowadzących pojazd. Otwieranie tachografu jest natomiast zabronione w pojedynczej obsadzie. Dozwolone jest tylko w przypadku uzasadnionego zliczenia czasu jazdy, czy wykonywania zapisów usprawiedliwiających popełnione naruszenie.
_________________
Kierowca Tira, to taki który zawiezie bezpiecznie ładunek do celu.
 
     
MłodyDriver 
MłodyDriver

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 90
Wysłany: 2012-08-09, 08:05   

A jak wygląda odpoczynek tygodniowy?
Tzn w załodze jednoosobowej musi być odebrany po 6 cyklach 24h, a jak jest w podwójnej?
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-09, 09:15   

MłodyTrucker napisał/a:
A jak wygląda odpoczynek tygodniowy?
Tzn w załodze jednoosobowej musi być odebrany po 6 cyklach 24h, a jak jest w podwójnej?


Identycznie.
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
MłodyDriver 
MłodyDriver

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 90
Wysłany: 2012-08-09, 11:55   

Mała napisał/a:
MłodyTrucker napisał/a:
A jak wygląda odpoczynek tygodniowy?
Tzn w załodze jednoosobowej musi być odebrany po 6 cyklach 24h, a jak jest w podwójnej?


Identycznie.


Dobrze wiedzieć..
A z czasem jazdy..
Jako kierowca 1 mogę ciągle jechać 4h30 i następnie zmiana kart i jedzie kierowca 2 czy w 4h30min muszę zrobić 45min przerwy?
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-09, 12:00   

Nie. Pierwsze 45min gotowości kierowcy 2 jest zaliczane jako pauza. Można więc jeździć 18/20h bez pauzowania, stawać jedynie na 9h spania.
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
MłodyDriver 
MłodyDriver

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 90
Wysłany: 2012-08-09, 12:40   

Mała napisał/a:
Nie. Pierwsze 45min gotowości kierowcy 2 jest zaliczane jako pauza. Można więc jeździć 18/20h bez pauzowania, stawać jedynie na 9h spania.


Czyli co 4h30min się zmieniać i tak do 18h lub 20h?
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-09, 12:51   

Tak.Można co mniej niż 4,30 ;-)
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
MłodyDriver 
MłodyDriver

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 90
Wysłany: 2012-08-09, 12:52   

A wracając do odpoczynku tygodniowego to 6 cykli po 30h?
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-09, 14:29   

Nie! Napisałam już - identycznie jak w załodze pojedynczej.
_________________
Dziewczyna w Ciężarówce :)
 
     
rolmik 


Tym śmigam: VAG
Uprawnienia: B C T E/C E/B KW KK
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 113
Wysłany: 2013-06-11, 19:22   

czyli tak
a-kier 1
b-kier 2
d dyspozycyjność
P pauza 45
J jazda
OT -odpoczynek tyg po 6x24g
OD odpoczynek dzienny 9h

a 4,5J 4,5D P 4,5J 4,5D OD
b 4,5D 4,5J P 4,5D 4,5J OD

lub
a 4,5J 4,5D 4,5J 4,5D OD
b 4,5D 4,5J 4,5D 4,5J OD
czy dobrze zrozumiałem
a odpoczynek tyg to wychodzi 4pełne cykle po 30h i z 5 zostaje 24h do pauzy czy tak ma być czy nie
_________________
Jest dym jest impreza :D TDI power ...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg