Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Co to CMRka, jak wygląda i wszelkie informacje jej dotyczące
Autor Wiadomość
MichalScania 

Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 1332
Wysłany: 2012-08-02, 18:58   Co to CMRka, jak wygląda i wszelkie informacje jej dotyczące

Starsi kierowcy, podzielcie się tym z nami :D
 
     
Ealbercik 


Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: OD KDTRUCK
Wysłany: 2012-08-02, 21:14   

truckmaniac napisał/a:
To zależu na jakiej wiedzy się skupimy. Czy chodzi ylko o świstek papieru, czy rozmawiamy o całej konwencji CMR?


Generalnie chyba o świstek , jestem ciekaw jak to się wypełnia ...
 
     
Markulus
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-02, 21:16   

Z tego co wiem dostajesz , a jak nie to wypełniasz samemu. Jest obowiązkowa.
 
     
MichalScania 

Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 1332
Wysłany: 2012-08-02, 21:22   

macie może jakiś schemat jak właśnie wygląda to wypełnianie jej? albo karty drogowej czy coś takiego?
 
     
Markulus
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-02, 22:54   

truckmaniac, jak masz to chętnie bym fotke lub scam oblukał.Zresztą pewnie nie tylko ja.
A najlepiej z objasnieniami co gdzie trza wpisać.
 
     
Kasztan322 


Tym śmigam: Osobówka
Uprawnienia: B
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 87
Skąd: Myszków [SMY]
Wysłany: 2012-08-03, 00:10   

Warto dodać, że kompletna CMR-ka składa się z 5 arkuszy. Każdy ma swoje przeznaczenie: pierwszy idzie dla nadawcy, drugi dla odbiorcy, trzeci dla przewoźnika i nie jestem do końca pewien czy 4 i 5 nie idzie do spedycji która zleciła ten ładunek. Oczywiście proszę o poprawki jeżeli coś źle napisałem.

Arkusz wygląda tak i każda rubryka jest wystarczająco podpisana co w niej wpisać. Oczywiście mogę zeskanować uzupełnioną CMR-kę.

Kliknij na obrazek, aby powiększyć ;)
 
     
dudek81 

Wiek: 38
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 1
Skąd: GKW
Wysłany: 2012-08-04, 11:18   

truckmaniac napisał/a:
PolskiTruckerCom napisał/a:
wszystko pieknie ale pojedz na wschod i juz nie jest tak wesolo z ceemerka, tylko potem placz i zgrzytanie zebow :)
Na wschód na szczęście ;) nie miałem "okazji" jeździć.
Teoretycznie wydaje mi się, że CMR na wschód raczej nie ma sensu bo masz granice i odprawiać tal czy siak się musisz. W tej sytuacji chyba lepiej jechać na karnecie TIR. :?:


CMR zawsze musisz mieć. Karnet nie wszyscy mają.
 
     
shavo 

Tym śmigam: Renault Master 120dCi
Uprawnienia: B,C,KW, ADR, Wózki widłowe
Wiek: 31
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 15
Wysłany: 2012-08-05, 23:56   

Czasem nie ma tak że ładując w firmie A w Niemcowni, i rozładując w firmie B także w Niemcowni to nie jest wymagana CMR? tylko ten list przewozowy? który jest tam w paru kopiach które są dla nas, i firm A i B?
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-07, 10:20   

Dodam jeszcze kilka uwag od siebie. Ptaszkami zaznaczyłam te pola, które najczęściej się wypełnia. Właściwie przy kontroli więcej nam nie trzeba. Opisy kolega już ładnie wyżej zrobił.



ZAZWYCZAJ dostajemy już wypełnione CMRy, ale czasami niestety trzeba to zrobić samemu, Zdarzyło mi się w Niemczech, że wydali tylko ichniejszy Liefershein i nie wydali CMR. Na wszelki wypadek wypisałam swój, bo nigdy nie wiadomo na jakiego kontrolera możemy trafić.

Uświadomiono mnie też, że najlepsze CMRki to właśnie takie z wybitym numerem (prawy góny róg). Często te kupowane w marketach niestety nie posiadają numerów i wtedy lepiej ręcznie wypisać jakikolwiek, byleby każdy komplet kolejnych CMR miał już inny numer. Gdzieś jeszcze widziałam CMRa, w którym zamiast jego numeru trzeba było wpisać numer licencji...

W polu 16 i w polu 23 wpisujemy dane firmy, które zgadzają się z tymi na licencji (patrzą na to, szczególnie na 23 czy masz sam podpis czy podpis i dane firmy z adresem etc). Nr auta i naczepy dawałam akurat do nr 16, a jeśli zmieniałam ciągnik to jako 'kolejni przewoźnicy' i znów pieczątka firmowa. W dobrej sytuacji jesteśmy , jeśli szeryf nam pieczątkę zapewni razem z autem ;) Pół biedy jeśli mamy CMRa, który sam przekalkowuje pismo z pierwszej kartki na resztę. Klnęłam w niebogłosy, jak przyszło mi wypełniać 4-5 stron danymi firmy na drukowanej CMR, która się nie kopiowała :mrgreen: :lol:

Pierwsza karta (zazwyczaj czerwona jak mamy typowe polskie CMRki z arkusza) idzie zawsze do nadawcy, czyli na załadunku (czasem firmy nie potrzebują, więc albo wciśniemy im na siłę, albo zabieramy ze sobą i możemy zutylizować), druga dla odbiorcy (zazwyczaj niebieska), a trzecia i czwarta zostaje dla nas (zielona i czarna). Dajemy je szefowi/spedycji czy gdzie tam się rozlicamy z dokumentów. Niektóre mają jeszcze jedną kartkę, ale mi nigdy nie była potrzebna.

W polu 18 jeśli nie byliśmy obecni przy załadunku, to warto to wpisać! Jeśli podpisujesz CMR, a nie ma tam żadnych uwag, to nie daj Boże stanie się coś z towarem, zostanie uszkodzony etc. - teoretycznie na załadunku było wszystko OK, bo nie dało się uwag. Taki wpis czasem ratuje zadek ;) Jeżdżąc na chłodni wpisywałam też temperaturę owoców przy załadunku.

Co tam jeszcze - aaaa, NIE KAŻDY CMR JEST TAKI SAM. Oczywiście wiele jest jednakowych, ale już kilka razy trafił mi się jakiś niemiecki/francuski/belgijski, w którym nr rubryk nie odpowiadały tym naszym krajowym albo były w innym miejscu. Wtedy trzeba patrzeć jak są poopisywane rubryki (czasem nie ma po angielsku, tylko po niemeicku).
 
     
KDtruck 


Tym śmigam: Wszystkiem marki ciągników, naczepa firanka singiel, double deck
Pracuję w firmie: Własna firma LTD - Anglia
Uprawnienia: A,B,C,E,CPC kurs
Staż / Doświadczenie: Kat.C - 2001Kat.E - 2011
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 74
Wysłany: 2012-08-08, 07:25   

shavo napisał/a:
Czasem nie ma tak że ładując w firmie A w Niemcowni, i rozładując w firmie B także w Niemcowni to nie jest wymagana CMR? tylko ten list przewozowy? który jest tam w paru kopiach które są dla nas, i firm A i B?


Czasami robię tekie przeżuty (ja to tak nazywam)tylko na terenie Niemiec.Najczęściej z rejonów Kolonii w rejon Monachium.Zawsze mam CMR.Firma w pkt.A zawsze daje CMR,którą podbijam w pkt.B.Nigdy nie zdażył mi się inny dokument niż CMR.
 
 
     
KDtruck 


Tym śmigam: Wszystkiem marki ciągników, naczepa firanka singiel, double deck
Pracuję w firmie: Własna firma LTD - Anglia
Uprawnienia: A,B,C,E,CPC kurs
Staż / Doświadczenie: Kat.C - 2001Kat.E - 2011
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 74
Wysłany: 2012-08-08, 07:35   

Mała napisał/a:
ZAZWYCZAJ dostajemy już wypełnione CMRy, ale czasami niestety trzeba to zrobić samemu, Zdarzyło mi się w Niemczech, że wydali tylko ich niejszy Liefershein i nie wydali CMR. Na wszelki wypadek wypisałam swój, bo nigdy nie wiadomo na jakiego kontrolera możemy trafić.


Liefersheim - tłumacząc na j.polski znaczy "Faktura".Sama faktura nie upoważnia do przewożenia ładunku.Ja zawsze,gdy dostaję sam "Liefersheim",ręcznie wypisuję CMR.Zawsze mam polskie CMR z pięczatkami firmowymi,1- CMR składaja sie z 5 kopi,które są samokopiujące.Nigdy nie ruszam bez CMR.Słyszałem o tym,że gdy będę jechał np.w Niemczech z punktu A do punktu B,to podczas kontroli mógłbym nie miec wypisanej CMR tylko sam "Liefersheim",ale wypisanie CMR i tak jest potrzebny,ponieważ firma rozliczasię w spedycji tylko za pomocą podbitej CMR.Ponadto po co podczas kontroli tracic czas na dyskusję z policją czy BAG na temet braku CMR.
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-08, 10:46   

Powiem Ci, że ja te CMR wypisywałam tylko dla kontroli właśnie, bo nawet sam szef nie wołał ich ode mnie, wystarczyły mu kopie liefersheimów z pieczątkami.
No i niektóre bloczki samokopiujące mają tylko po 4 sztuki ;) Widziałam kierowców, którzy mieli te po 5szt., a mi zawsze na koniec zostawały tylko dwie a nie trzy :-)
 
     
andrzej1985r 

Pracuję w firmie: bezrobocie niestety
Uprawnienia: B C E
Wiek: 39
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-08-15, 19:55   

za brak cmr można stracić pare ładnych euro wiem płaciłem bo sam się zakręciłem
 
     
Eter 
Kadet


Tym śmigam: MAN TGX.18.440
Pracuję w firmie: Rentpol
Uprawnienia: B, B+E, C, C+E
Wiek: 40
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 21
Skąd: Lubań
Wysłany: 2012-08-17, 15:30   

Mi CMR w pierwszej trasie do Eppingen uratował portfel, a w zasadzie nie mi tylko szefowi.
Wystartowałem na noc i zaraz za tunelem na a4 halt na pierwszy autohoff i kontrola
jechałem tandemem odkrytym po kontenery socjalne i za kabiną miałem elementy w koszu do szalunków budowlanych. Panowie wzieli tarczke z tacho prawko CMR i licencje( zalakowaną i tu się zaczeły schody) na CMR nazwa przewoźnika była zgodna z nazwą nadawcy czyli potraktowano to jak przewóz na potrzeby własne, a licencji nie wiem czemu nie można mieć zalakowanej. Zielonek napisał na niej swoje dane pokreślił ją i powiedział że gdyby na CMR był inny nadawca i inny przewoźnik przysoliłby mi 300 euro. Tego dnia to była pierwsza CMR-ka jaką wypełniłem.
 
 
     
Mała 
Kierowniczka


Tym śmigam: MAN TGA 26.530 5STAR + tandem
Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sie 2012
Posty: 154
Skąd: Białobrzegi [WBR]
Wysłany: 2012-08-18, 07:33   

Eter napisał/a:
a licencji nie wiem czemu nie można mieć zalakowanej.


Są tacy giganci, co podrabiają. Jak zalaminujesz, to coś jakby było kombinowane i żeby nie można było sprawdzić ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg