Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Czas jazdy
Autor Wiadomość
26Lollipop26 


Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 106
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-09-20, 14:04   

Chciałbym się dowiedzieć czy taki układ jazd i przerw jest prawnie poprawny :

1godz.jazdy 15min przerwy 2godz.jazdy 30min przerwy 1,5godz jazdy 45min przerwy 4,5godz.jazdy

wychodzi łącznie 10godz i 30 min i czy to już jest przekroczenie czasu pracy?? bo na kw usilnie tłumaczyli że max 60 godz tygodniowo czyli wypada po 10 godz na dzień

A tu na forum każdy pisze że 13 godz pracy przy pauzie 11 lub 15godzin przy dziewiątce (a to by tylko pasowało do zmieszczenia się w 24 na tarczce) a jak mówi prawo ??

i jeszcze jedno pytanko czy przy powyższym schemacie jak mam 15+30min to mogę od razy po 30 jechać 4,5 godziny czyli :

1godz.jazdy 15min przerwy 2godz.jazdy 30min przerwy 4,5godz.jazdy 45min przerwy 1,5godz.jazdy

:?: :?: :?: 8-) :?: :?: :?:
 
 
     
Federico 

Uprawnienia: B C CE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 109
Skąd: ZGL
Wysłany: 2012-09-20, 22:38   

Oba schematy które napisałeś są zgodne z prawem. A co do 60h pracy w tygodniu - nie ma znaczenia przekraczanie w któryś dzień 10h, można to robić. Max. na dzień to tak jak napisałeś 13h przedłużane do 15h. Tylko logiczne jest, że nie możesz pracować 13h dziennie przez 6 dni z rzędu w jednym tygodniu bo wtedy przekroczysz 60h/tydzień.
 
     
Nolan
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-29, 18:51   

A ja nie bardzo rozumiem jakim cudem wyszło ci 10h30m?
Bo ja jak bym nie liczył to widzę 9h jazdy i 1.5h przerwy. przerwa nie liczy się do czasu pracy. bo nie jest pracą. więc w takim dniu:

1godz.jazdy 15min przerwy 2godz.jazdy 30min przerwy 1,5godz jazdy 45min przerwy 4,5godz.jazdy

pracy masz tylko 9h.

Natomiast ten drugi przypadek nie jest prawidłowy. Ponieważ od momentu rozpoczecia drugiego okresu jazdy do zakończenia trzeciego okresu jazdy masz 6.5h jazdy i tylko 30 minut przerwy. Przepis mowi wyraźnie, ze po KAŻDYCH 4,5 jazdy musisz mieć 45 min pzerwy. Cyfrowe tachograwy nie zawsze rejestrują to jako przekroczenie przepisów. Ich programowanie jest dość skomplikowane... ale jesli zatrzyma cię policja ITD BAG itp... zrobisz wydrug i pokazesz coś takiego... pan policjant sie ucieszy i siegnie po bloczek mandatów.
 
     
26Lollipop26 


Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 106
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-09-29, 22:37   

Nolan napisał/a:
pracy masz tylko 9h.

Widzisz kolego i tu się mylisz,tak jak mówisz jazdy masz 9 godzin ale pracy 10,30 musisz rozgraniczać czas pracy od czasu jazdy...
Przy drugim przypadku następuje rozbicie pauzy na 15min i 30min które jest według prawa zgodne najważniejsze jest żeby po każdym 4,5 godz.jazdy musisz mieć 45 min pauzy i max 9 godz. jazdy na dzień(okres) także ja nadal twierdze że te schematy są zgodne według prawa...
 
 
     
Nolan
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-30, 19:30   

26Lollipop26 napisał/a:
Nolan napisał/a:
pracy masz tylko 9h.

Widzisz kolego i tu się mylisz,tak jak mówisz jazdy masz 9 godzin ale pracy 10,30 musisz rozgraniczać czas pracy od czasu jazdy...


Pozwolisz, że nadal będę upierał się przy swoim. w pierwszym przypadku czas pracy równy jest czasowi jazdy. PRZERWA nie jest PRACĄ

w drugim przypadku... rozbicie pauzy jest jak najbardziej legalne. nie legana jest jazda przez 6.5h z tylko 30 minutami przerwy. jest dokładnie ta jak mówisz. 45 min odpoczynku po KAŻDYCH 4,5h jazdy. w tym przypadku masz wyraźnie od rozpoczęcia drugiego okresu jazdy (2h) do końca drugiego okresu jazdy (4,5h) 6.5h jazdy i tylko 30 minut odpoczynku.

Myślę, że wątpliwości wynikają tu z tego, że kiedy obowiązywała dyrektywa 3820/85 taka sytuacja była legalna. W tamtej dyrektywie dopuszczalne było dzielenie przerwy na 3 okresy min 15 minut kazdy więc legalna była np taka sytuacja:

15 min jazdy (kierowca bierze ciągnik, podczepia naczepę, podstawia pod rampę)
30 min przerwy (szybki załadunek, w tym czasie kierowca z biura odbiera papiery oczywiście nie powinien tego robić w czasi przerwy... ale to szczegół w dodatku nie do udowonienia w razie kontroli)
4h jazdy
15 min przerwy
4,5h jzdy.

No i mamy kierowcę który jedzie 8,5h robiąc TYLKO 15 MINUT PRZERWY!

Dlatego miedzy innymi wprowadzono dyrektywę 561/2006 która zastępuje tą starą wszystkim nam znaną (i często do dziś wykładaną na kursach) 3820. W nowej dyrektywie pauzę można podzielić na max 2 części z których pierwsza musi mieć min 15 min druga min 30 minut. Dodatkowo dodano słówko KAŻDY w zdaniu które mówi o min 45 min przerwy po KAŻDYCH 4,5h jazdy. [/u]
 
     
26Lollipop26 


Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 106
Skąd: Września [PWR]
Wysłany: 2012-10-01, 07:27   

Z tym pierwszym masz rację,tak pauza nie wlicza się w czas pracy tego faktu nie uwzględniłem.
Co do drugiego to nadal mam wątpliwości,bo według tego co tłumaczysz to w ogóle nie dało by się podzielić pauzy na 15 i 30 ...

Możesz napisać przykład jak według Ciebie wygląda legalne rozbicie pauzy 45 na 15 i 30..??(Bo przecież przepisy mówią że można)
 
 
     
Nolan
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-01, 12:04   

Oczywiście, że można. Chodzi o to, żeby po każdych 4,5h jazdy mieć co najmniej 45 min odpoczynku. Możesz na przykład:

jechać 2h, zatrzymujesz się na śniadanie, 20 min przerwy, jedziesz kolejne 2,5h zatrzymujesz się na 30 minut. Masz 4,5 jazy i 50 minut przerwy. Ale ponieważ od osatnich 2,5h jazdy masz tylko 30 minut przerwy możesz legalnie jechać przez 2h. Więc jedziesz 2h, robisz przerwę 30 minut. Masz w sumie 6,5h jazdy, 1h20min przerwy mozesz spokojnie jechać pozostałe 2,5h.
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2012-11-25, 20:44   

Nolan coś nie tak piszesz. Kolega 26Lollipop26 ma rację. Drugi schemat jest jak najbardziej prawidłowy.
Nolan napisał/a:
echać 2h, zatrzymujesz się na śniadanie, 20 min przerwy, jedziesz kolejne 2,5h zatrzymujesz się na 30 minut. Masz 4,5 jazy i 50 minut przerwy. Ale ponieważ od osatnich 2,5h jazdy masz tylko 30 minut przerwy możesz legalnie jechać przez 2h.

Nolan skąd takie dziwne teorie masz?
Według Twojego schematu kierowca odebrał przerwę dzieloną (15+30 min.) w sumie 45 minut, co oznacza, że teraz jazdy ciągłej może mieć znowu 4,30 minut.
Błędne jest rozumowanie z jakimiś okresami i to, że po ostatnich 2,5 godz. jazdy ma tylko 30 min. przerwy i w związku z tym może teraz jechać legalnie tylko 2 godz.
Te 30 minut do była druga połowa przerwy 45 minutowej dzielonej i od tego momentu może znów jechać 4,30 minut.
 
     
Nolan
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-25, 22:09   

wkleję to co pisałem wcześniej... bo nie bardzo wiem jak inaczej to wytłumaczyć... chodzi o to, że min 45 minut przerwy trzeba zrobić po KAŻDYCH 4,5h jazdy.

w drugim przypadku... rozbicie pauzy jest jak najbardziej legalne. nie legana jest jazda przez 6.5h z tylko 30 minutami przerwy. jest dokładnie ta jak mówisz. 45 min odpoczynku po KAŻDYCH 4,5h jazdy. w tym przypadku masz wyraźnie od rozpoczęcia drugiego okresu jazdy (2h) do końca drugiego okresu jazdy (4,5h) 6.5h jazdy i tylko 30 minut odpoczynku.

Myślę, że wątpliwości wynikają tu z tego, że kiedy obowiązywała dyrektywa 3820/85 taka sytuacja była legalna. W tamtej dyrektywie dopuszczalne było dzielenie przerwy na 3 okresy min 15 minut kazdy więc legalna była np taka sytuacja:

15 min jazdy (kierowca bierze ciągnik, podczepia naczepę, podstawia pod rampę)
30 min przerwy (szybki załadunek, w tym czasie kierowca z biura odbiera papiery oczywiście nie powinien tego robić w czasi przerwy... ale to szczegół w dodatku nie do udowonienia w razie kontroli)
4h jazdy
15 min przerwy
4,5h jzdy.

No i mamy kierowcę który jedzie 8,5h robiąc TYLKO 15 MINUT PRZERWY!

Dlatego miedzy innymi wprowadzono dyrektywę 561/2006 która zastępuje tą starą wszystkim nam znaną (i często do dziś wykładaną na kursach) 3820. W nowej dyrektywie pauzę można podzielić na max 2 części z których pierwsza musi mieć min 15 min druga min 30 minut. Dodatkowo dodano słówko KAŻDY w zdaniu które mówi o min 45 min przerwy po KAŻDYCH 4,5h jazdy.
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2012-11-25, 23:14   

Nolan, źle to rozpatrujesz.

Wróćmy jeszcze raz do schematu, o który spór się toczy:
26Lollipop26 napisał/a:
1godz.jazdy 15min przerwy 2godz.jazdy 30min przerwy 4,5godz.jazdy 45min przerwy 1,5godz.jazdy

na ten schemat odpowiedziałeś następująco:
Nolan napisał/a:
ten drugi przypadek nie jest prawidłowy. Ponieważ od momentu rozpoczecia drugiego okresu jazdy do zakończenia trzeciego okresu jazdy masz 6.5h jazdy i tylko 30 minut przerwy.

NIE, to nie tak.
Kierowca w tym wypadku nigdzie nie wykonywał jazdy ciągłej 6,5 godziny, ponieważ przed jazdą 4,5 godzinną zakończył poprzedni okres prowadzenia przerwą dzieloną (15+30min.)
Każda przerwa 45 minutowa kończy poprzedni i rozpoczyna kolejny okres prowadzenia pojazdu.
Odebranie przerwy 45 minutowej oznacza, że można jechać pełne 4,5 godziny, co w tym wypadku zostało wykonane prawidłowo.
Kierowca jechał 1 h > zrobił przerwę 15 min. > znów jechał 2 h > i przerwa 30 min.
Tu kierowca wykorzystał czas prowadzenia 3 h (pozostało 1,5 h, które wykorzystał później) i w tym czasie zrobił przerwę dzieloną, która trwała w sumie 45 min.
To oznacza, że odebrał prawidłową przerwę, która to pozwoliła mu na nowy pełny okres prowadzenia, czyli 4,5 h. Dlatego do tych 4,5 h nie dolicza się 2 h wcześniejszych.
Kierowca tak też zrobił, jechał pełne 4,5 h i po tym okresie odebrał wymaganą przerwę 45 min.
Po tej przerwie wykorzystał jeszcze 1,5 h z pierwszego okresu prowadzenia.

Analogicznie jest w przypadku podania schematu przez Ciebie:
Nolan napisał/a:
Możesz na przykład:

jechać 2h, zatrzymujesz się na śniadanie, 20 min przerwy, jedziesz kolejne 2,5h zatrzymujesz się na 30 minut.

I w tym momencie możesz już jechać pełne 4,5 h.
 
     
Nolan
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-26, 12:07   

A mnie uczyli inaczej. I z logicznego punktu widzenia słusznie jeśli wziąć pod uwagę to jedno małe słówko. KAŻDY. jeśli każdy okres to każdy. Ile czasu prowadził kierowca od początku drugiego okresu jazdy do końca trzeciego okresu jazdy? Ile w tym czasie miał przerwy?

Tachograf nie pokaże tego jako błąd, ale już program do analizy zapisów na kartach lub tarczkach tak. Bo tachograf po 45 min przerwy "zeruje" czas jazdy. Tak samo tachograf nie pokaże błędu jeśli zrobisz dwa razy po 25 minut przerwy. każdą przerwę trwającą ponad 15 min urządzenie zakwalufikuje jako odpoczynek. Po drugim okresie pauzy trwającym 25 min tacho zaliczy 50 min odpoczynku (po 45 min wyzeruje czas jazdy. Wg tachografu jeśli twoja pierwsza przerwa trwała 25 min, pełny 4,5 h okres jazdy możesz zacząć juz po 20 min drugiej części przerwy. A wszyscy wiemy ze to nie będzie legalna przerwa.
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2012-11-26, 14:17   

Nolan, być może tachograf tak pokaże, ale przepisy i to jak z nich korzystać są jednoznaczne. Tego co opisuję wyżej również jestem pewien a dlaczego znów nasza wiedza się różni? Stawiam ponownie na różnice w nauczaniu lub też to nieszczęsne słowo "KAŻDY", którego się uczepiłeś ;) i które pewnie wprowadza w błędne rozumowanie.

Nolan, zgodnie z rozporządzeniem 561/2006 kierowca musi wykorzystać minimum 45 minutową przerwę po maksymalnie 4,5 godzinnym okresie prowadzenia pojazdu.
Nawet jeśli wstawimy tam słowo "KAŻDYM", to nie oznacza, że czas zlicza się tak, jak Ty to opisałeś. Tu ważne są przerwy, które nazwijmy to "kasują", "zerują" wcześniejszy okres prowadzenia.

Jedno jest pewne, takie rozmowy i dyskusję, mimo różnic są bardzo konstruktywne i wiele mogą nauczyć, tak dyskutujących, jak i tylko czytających.
 
     
Nolan
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-26, 14:35   

Przepisy powinny być jednoznaczne, ale jak widać nie są :) na pewno jest to kwestia różnego nauczania I różnej interpretacji. Założę się że gdybyśmy zapytali różnych inspektorów, z różnych krajów czy nawet województw znaleźli by się tacy którzy przyznali by racje mi I tacy którzy bez zastanowienia przyznaliby rację tobie. To jak uczono mnie wydaje mi sie bardziej logiczne I zamierzam dalej jeździć w ten sposób (zwłaszcza, ze nie łamie to prawa nawet wg twojej wersji) ale nie zamierzam się kłócić ani nikogo przekonywać. Myślę, ze temat można zamknąć. Chyba, ze chcesz, żebym zeskankowal graficzny przykład z podręcznika w którym to omawiano.

Wiesz co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło? To, że mimo różnicy zdań udało nam sie prowadzić dialog w rzeczowy I kulturalny sposób, bez wzajemnego obrażenia sie itd. Rozmówca na forum który potrafi szanować innych mimo odmienności poglądów to niestety rzadkość. Zwłaszcza w śród kierowców. Dyskusja z tobą jest przyjemnością. Pokazujesz, że nie wszyscy jesteśmy prostakami.
 
     
bigman 


Tym śmigam: MAGNUM 480DXi
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 698
Skąd: Centrum
Wysłany: 2012-11-26, 16:15   

Tak, masz ze wszystkim rację, jest dokładnie tak, jak mówisz.
Oczywiście Twój schemat jest prawidłowy i być może nawet bardziej bezpieczny, by nie narazić się na sankcje, aczkolwiek dla mnie chyba bardziej problematyczny.
Jest to pewnie spowodowane tym, co ja przyswoiłem i trudno teraz byłoby się przestawiać i uczyć na nowo :)

Temat w zasadzie już wyjaśniony, choć pewnie moglibyśmy jeszcze rozmawiać dalej ponieważ różnice jednak jakieś są.
Temat można zakończyć (chyba, że inni zechcą rozmawiać dalej), ale musiałem jeszcze napisać, ponieważ mimo zmiany tematu, nie mogę się nie odnieść do Twoich słów.

Nolan napisał/a:
Wiesz co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło? To, że mimo różnicy zdań udało nam sie prowadzić dialog w rzeczowy I kulturalny sposób, bez wzajemnego obrażenia sie itd. Rozmówca na forum który potrafi szanować innych mimo odmienności poglądów to niestety rzadkość. Zwłaszcza w śród kierowców.


To powinno być w kodeksie każdego forum, jako jeden z priorytetów.
Jest mi bardzo miło za słowa do mnie skierowane i nie pozostaje mi nic innego, jak również serdecznie Ci podziękować za ciekawą polemikę :)
Pozdrawiam
 
     
stiwen007 

Tym śmigam: Iveco stralis, eurocargo man tgl
Pracuję w firmie: Poczta Polska S.A
Uprawnienia: B C
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 2013-03-18, 08:41   

Witam mam pewien problem. A mianowicie, wiem ,że mogę podzielić dzienną przerwę na dwie części tzn. 3h+9h i po między nimi mam jakiś czas na jazdę ale nigdzie nie mogę znaleźć jaki to jest czas. Czy mogę jechać np 45min, czy 1 h. Czy wie ktoś ile jest tego czasu? . Z góry dziękuje za odpowiedź
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg