Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
CZAS PRACY KIEROWCY
Autor Wiadomość
michalonline 
KieroWca Zawodowy


Tym śmigam: ...Iveco Stralis Hi Way
Uprawnienia: AM/B/C/D/BE/CE/DE ''95''
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 61
Skąd: kujawskopomorskie
Wysłany: 2014-05-15, 06:48   

marcin_i500 napisał/a:
A jak czekaszdaj my na to 20 godz. Na zaladunek to co niby zostało ci 4 godziny ? Tak jak teraz przyjechalem pod firmę 4.30 jazdy i pauza 11 godz to przecież po tym mogę normalnie jechac 9 godz i jak to dobrze rozegrać aby nie bylo dymu .


Nic ci nie zostało bo niby z czego? Na załadunek nie możesz czekać 20 h bo pracować wolno Tobie tylko do 15 h, jeśli wiesz, że czas załadunku wyniesie 20 h możesz robić taką przerwę a po niej zaczynasz nowy cykl pracy, jeśli nie wiesz ile czasu będziesz czekał, pracujesz tak jak pozwala czas, robisz odpowiednią przerwę i jeśli nie zgrywa się to z czasem załadunku to teraz załadowca musi na Ciebie czekać. Coś jeszcze jest nie jasne?
 
     
marcin_i500 

Uprawnienia: b,b+e,c,c+e, KW,KK,widlaki
Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 26
Skąd: oława okolice
Wysłany: 2014-05-15, 07:56   

Te 20 godzin to mam pauze łóżko i po tym nowy cykl zaczynam ?
 
     
michalonline 
KieroWca Zawodowy


Tym śmigam: ...Iveco Stralis Hi Way
Uprawnienia: AM/B/C/D/BE/CE/DE ''95''
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 61
Skąd: kujawskopomorskie
Wysłany: 2014-05-15, 08:28   

marcin_i500 napisał/a:
Te 20 godzin to mam pauze łóżko i po tym nowy cykl zaczynam ?


Po każdym prawidłowo odebranym okresie odpoczynku można zacząć kolejny cykl pracy, oczywiście jeśli jesteśmy wypoczęci.
 
     
marcin_i500 

Uprawnienia: b,b+e,c,c+e, KW,KK,widlaki
Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 26
Skąd: oława okolice
Wysłany: 2014-05-15, 08:46   

michalonline napisał/a:
marcin_i500 napisał/a:
Te 20 godzin to mam pauze łóżko i po tym nowy cykl zaczynam ?


Po każdym prawidłowo odebranym okresie odpoczynku można zacząć kolejny cykl pracy, oczywiście jeśli jesteśmy wypoczęci.


Tez tak sadze po tym czasie normalnie 15 krece i pauza .
 
     
michalonline 
KieroWca Zawodowy


Tym śmigam: ...Iveco Stralis Hi Way
Uprawnienia: AM/B/C/D/BE/CE/DE ''95''
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 61
Skąd: kujawskopomorskie
Wysłany: 2014-05-15, 08:51   

marcin_i500 napisał/a:
michalonline napisał/a:
marcin_i500 napisał/a:
Te 20 godzin to mam pauze łóżko i po tym nowy cykl zaczynam ?


Po każdym prawidłowo odebranym okresie odpoczynku można zacząć kolejny cykl pracy, oczywiście jeśli jesteśmy wypoczęci.


Tez tak sadze po tym czasie normalnie 15 krece i pauza .


Trudno powiedzieć mi czy można przyjąć, że 15 h po odpoczynku, bo człowiek to nie maszyna więc czasem może wcześniej być zmęczony ale tak zgodnie z przepisami do 15 h pracy.

[ Dodano: 2014-05-15, 08:53 ]
Czasami zastanawiam się czy to forum dla kierowców czy ich pracodawców :( zazwyczaj kierowcy pytają ile mogę pracować i ile muszę odpoczywać, według mnie prawidłowo jest zapytać odwrotnie, może z takim nastawieniem kiedyś coś zmieni się na lepsze, ja bym zapytał ilę mogę odpoczywać a ile muszę pracować.
 
     
marcin_i500 

Uprawnienia: b,b+e,c,c+e, KW,KK,widlaki
Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 26
Skąd: oława okolice
Wysłany: 2014-05-15, 09:22   

michalonline napisał/a:
marcin_i500 napisał/a:
michalonline napisał/a:
marcin_i500 napisał/a:
Te 20 godzin to mam pauze łóżko i po tym nowy cykl zaczynam ?


Po każdym prawidłowo odebranym okresie odpoczynku można zacząć kolejny cykl pracy, oczywiście jeśli jesteśmy wypoczęci.


Tez tak sadze po tym czasie normalnie 15 krece i pauza .


Trudno powiedzieć mi czy można przyjąć, że 15 h po odpoczynku, bo człowiek to nie maszyna więc czasem może wcześniej być zmęczony ale tak zgodnie z przepisami do 15 h pracy.

[ Dodano: 2014-05-15, 08:53 ]
Czasami zastanawiam się czy to forum dla kierowców czy ich pracodawców :( zazwyczaj kierowcy pytają ile mogę pracować i ile muszę odpoczywać, według mnie prawidłowo jest zapytać odwrotnie, może z takim nastawieniem kiedyś coś zmieni się na lepsze, ja bym zapytał ilę mogę odpoczywać a ile muszę pracować.


No jasne można się szybciej zmeczyc tak przykładowo jest 15 h można i 13 h lub 10 h pracy w zależności od sytuacji
 
     
Sajen
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-17, 19:04   

A jeżeli w tygodniu będę miał 69 godzin pracy,to co wtedy ? :-P

[ Dodano: 2014-08-17, 19:05 ]
...i tak przez cztery kolejne tygodnie... :oops:
 
     
michalonline 
KieroWca Zawodowy


Tym śmigam: ...Iveco Stralis Hi Way
Uprawnienia: AM/B/C/D/BE/CE/DE ''95''
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 61
Skąd: kujawskopomorskie
Wysłany: 2014-08-18, 02:14   

Sajen napisał/a:
A jeżeli w tygodniu będę miał 69 godzin pracy,to co wtedy ? :-P

[ Dodano: 2014-08-17, 19:05 ]
...i tak przez cztery kolejne tygodnie... :oops:


W najlepszym wypadku otrzymasz sporą karę finansową w najgorszym np. podczas wypadku z Twoim udziałem zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych, zawodowo i prywatnie oraz karę pozbawienia wolności na pewno gdy podczas wypadku zginą ludzie, oczywiście na tę okoliczność jest przewidziane dużo więcej konsekwencji w zależności od całokształtu i indywidualnej oceny.
 
     
J23 

Tym śmigam: DAF XF 105,460
Uprawnienia: A,B,C+E KW KK ADR+Cysterny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: Esi
Wysłany: 2014-08-18, 07:17   

Miś
Cytat:
No nie do końca. Podam Ci kilka możliwości:

1 Zaczynasz o godzinie 00 i pracujesz do 13. Robisz 11 godzin przerwy i o godzinie 24 możesz zacząć nową pracę.

2 Zaczynasz o 00 i przedłużasz pracę do 15h czyli o godzinie 15 zaczynasz przerwę 9h. O godzinie 24 możesz zacząć nowy dzień pracy. Na takie wydłużenie pracy możesz sobie pozwolić tylko 3 razy pomiędzy dwoma okresami odpoczynku tygodniowego.
Pamiętaj, że praca 13 godzin i jedną sekundę już jest przedłużeniem!!!

3 Zaczynasz o 00 i pracujesz 15 godzin. Pracę kończysz o godzinie 15 ale w trakcie pracy udało Ci się zrobić ciągłą przerwę trwającą co najmniej 3 godziny (czekałeś na załadunek). O piętnastej zacząłeś przerwę 9 godzin która razem z tymi 3 godzinami daje 12 godzin przerwy w ciągu 24h. Taka sytuacja jest równoważna z pierwszym przykładem i nie powoduje wykorzystania skrócenia!!!

Podane 3 przykłady pokazują pracę rozciągniętą do maksimum z minimalnymi okresami przerw!!!


A jak to się ma do pracy w godz nocnych od 00-4h

pytałem w innym wątku ale nikt mi nie odpowiedział :-(
 
     
Bauer 

Tym śmigam: DAF XF105.410
Uprawnienia: B,C,CE,KW
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 102
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 2014-08-18, 22:04   

Wg. Przepisu, godziny nocne to godziny od 22- do 5 rano. Tak więc rozpoczynając wyjazd w tym okresie godzinowym, Twój czas pracy może wynosić maksymalnie 10 godzin. Są to przepisy PIP.
 
     
michalonline 
KieroWca Zawodowy


Tym śmigam: ...Iveco Stralis Hi Way
Uprawnienia: AM/B/C/D/BE/CE/DE ''95''
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 61
Skąd: kujawskopomorskie
Wysłany: 2014-08-18, 22:17   

Barmanek napisał/a:
Wg. Przepisu, godziny nocne to godziny od 22- do 5 rano. Tak więc rozpoczynając wyjazd w tym okresie godzinowym, Twój czas pracy może wynosić maksymalnie 10 godzin. Są to przepisy PIP.


Ponadto nie wolno rozpoczynać kolejnego dnia pracy przed upływem 24 h oraz nie wolno skracać odpoczynku.
 
     
J23 

Tym śmigam: DAF XF 105,460
Uprawnienia: A,B,C+E KW KK ADR+Cysterny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: Esi
Wysłany: 2014-08-19, 19:25   

No właśnie dzisiaj w Polsce ITD tego niby nie kontroluje,ale jak się obudzą że tu jest kasa brakująca do wykonania budżetu ITD to będzie płacz i zgrzytanie zębów, a powiedzcie jak inne służby do tego podchodzą np w Niemczech czy Francji
 
     
pafnuc518
pafnuc518

Tym śmigam: DAF
Uprawnienia: b,c+e
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 194
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2014-08-24, 17:39   

Barmanek napisał/a:
Wg. Przepisu, godziny nocne to godziny od 22- do 5 rano. Tak więc rozpoczynając wyjazd w tym okresie godzinowym, Twój czas pracy może wynosić maksymalnie 10 godzin. Są to przepisy PIP.


chyba nie ,bo w tych godzinach firma kazda powinna sobie 4 godziny jako nocne wybarć wiec może wybrac np 2-3-4-5 i w tych godzinach jezlei bedziemy jechać to możemy pracować 10 godzin.
Ale te 10 godzin to nie jest od włożenia do wyjęcia tarczki tylko czas pracy który obowiązuje-
-jazde
-inna prace czyli młotki
-15 min pierwszej pauzy 45 min
czyli przy dobrych ukaładach możemy śmiało jechać 9 h plus zrobić np 44min młotków i mamy wszystko w 10 godzinach.

[ Dodano: 2014-08-24, 17:40 ]
michalonline napisał/a:
Barmanek napisał/a:
Wg. Przepisu, godziny nocne to godziny od 22- do 5 rano. Tak więc rozpoczynając wyjazd w tym okresie godzinowym, Twój czas pracy może wynosić maksymalnie 10 godzin. Są to przepisy PIP.


Ponadto nie wolno rozpoczynać kolejnego dnia pracy przed upływem 24 h oraz nie wolno skracać odpoczynku.



a o tym to pierwsze słysze :?:
 
     
michalonline 
KieroWca Zawodowy


Tym śmigam: ...Iveco Stralis Hi Way
Uprawnienia: AM/B/C/D/BE/CE/DE ''95''
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 61
Skąd: kujawskopomorskie
Wysłany: 2014-08-24, 17:49   

pafnuc518 napisał/a:
Barmanek napisał/a:
Wg. Przepisu, godziny nocne to godziny od 22- do 5 rano. Tak więc rozpoczynając wyjazd w tym okresie godzinowym, Twój czas pracy może wynosić maksymalnie 10 godzin. Są to przepisy PIP.


chyba nie ,bo w tych godzinach firma kazda powinna sobie 4 godziny jako nocne wybarć wiec może wybrac np 2-3-4-5 i w tych godzinach jezlei bedziemy jechać to możemy pracować 10 godzin.
Ale te 10 godzin to nie jest od włożenia do wyjęcia tarczki tylko czas pracy który obowiązuje-
-jazde
-inna prace czyli młotki
-15 min pierwszej pauzy 45 min
czyli przy dobrych ukaładach możemy śmiało jechać 9 h plus zrobić np 44min młotków i mamy wszystko w 10 godzinach.

[ Dodano: 2014-08-24, 17:40 ]
michalonline napisał/a:
Barmanek napisał/a:
Wg. Przepisu, godziny nocne to godziny od 22- do 5 rano. Tak więc rozpoczynając wyjazd w tym okresie godzinowym, Twój czas pracy może wynosić maksymalnie 10 godzin. Są to przepisy PIP.


Ponadto nie wolno rozpoczynać kolejnego dnia pracy przed upływem 24 h oraz nie wolno skracać odpoczynku.



a o tym to pierwsze słysze :?:


9h i 44 minuty razem daje 9 h i 44 minuty, wiemy z odpowiednich przepisów, że maksymalnie po 4 h i 30 minutach jazdy należy odebrać co najmniej 45 minutową przerwę, w związku z powyższym nie ma możliwości wykorzystania 9 h jazdy 44 minut pracy i w dopuszczalnym czasie minimalnej przerwy. Zmieniło się też w czasie nocnym to, że już owe 4 h nie obowiązują.
 
     
J23 

Tym śmigam: DAF XF 105,460
Uprawnienia: A,B,C+E KW KK ADR+Cysterny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 116
Skąd: Esi
Wysłany: 2014-08-24, 18:09   

michalonline
Cytat:
Zmieniło się też w czasie nocnym to, że już owe 4 h nie obowiązują.

Od kiedy się coś zmieniło bo ja mam tylko taką wiadomość

Cytat:
Nowa pora nocna
Definicja pory nocnej została dodana do Art. 2 Ustawy o czasie pracy kierowców w punkcie 6a i ma zastosowanie wyłącznie do celów ustalania czasu pracy, a mianowicie pora nocna to okres czterech godzin pomiędzy godziną 00.00 i godziną 07.00. Porę nocną zatem skrócono o połowę. Dla przewoźników jest to bardzo korzystna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, iż zgodnie Art. 21 w/w ustawy w przypadku, gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej dobie.
Każdy pracodawca powinien określić godziny pory nocnej dla kierowców obowiązujące w firmie.
Skrócenie czasu trwania pory nocnej do 4 godzin powoduje, iż organizowanie pracy dla kierowców tak, aby w porze nocnej jej nie wykonywali będzie łatwiejsze i bardziej prawdopodobne.
Bez znaczenia jednak jest czy pora nocna przypada na początek czy też na koniec okresu pracy w danym dniu. Jednak przekroczenie 10 godzin pracy musi zakończyć dany dzień pracy kierowcy, bez względu na to czy kierowca osiągnął cel swojego przewozu drogowego, w przeciwnym razie każde, nawet nieznaczne przekroczenie tego maksymalnego 10 godzinnego czasu pracy w danym dniu stanowić będzie wykroczeni
e
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg