Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Instrukcja obsługi tachografu cyfrowego
Autor Wiadomość
AnnaRy

Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 3
Wysłany: 2015-04-14, 12:02   Instrukcja obsługi tachografu cyfrowego

Instrukcja obsługi tachografu cyfrowego uzupełniona o oznaczanie czasu wolnego Kierowcy w
związku ze zmianą przepisów o urlopówkach oraz oznaczenia przy przekroczeniu czasu pracy.

Obejrzyj film:http://www.blogtransportowy.pl/2015/04/instrukcja-obsugi-tachografu-cyfrowego.html
 
     
DawidS

Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 5
Wysłany: 2016-11-07, 12:38   

Kurcze czegoś tu nie obczajam.
Przychodzę do auta, wkładam karte zaznaczam że przerwa do teraz itp, i moge jechać tak ? czy musze zaznaczyć jeszcze młotki bądź łóżko ?
Dobra ujechałem 4:45 i robie pauze 45 min czyli wciskam łóżko ? skończyłem pauze i wciskam że młotki, tak ?
Dojeżdzam na rozładunek i naginam paleciakiem to mam na młotkach ? a gdybym tylko sobie siedział w kabinie to co łóżko ?
Na tarczkach to całe życie można mieć na łóżku, a na karcie ?
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-07, 23:31   

DawidS napisał/a:
Kurcze czegoś tu nie obczajam.
Przychodzę do auta, wkładam karte zaznaczam że przerwa do teraz itp, i moge jechać tak ? czy musze zaznaczyć jeszcze młotki bądź łóżko ?

Tak, możesz jechać. Chyba, że chcesz wykazać na tacho cyfrowym, że robiłeś w międzyczasie inne czynności, np. praca na magazynie, w warsztacie, rozliczanie dokumentów w biurze. Wtedy pokazujesz łóżko do godziny np. 7:00, a od 7:01 do 7:30 młotki. Możesz też pokazać inne czynności po zakończeniu jazdy w dniu wczorajszym np. Wyjęcie karty o 14:30 i od 14:31 do 15:00 młotki, a od 15:01 do 7:00 łóżko.
Nie ma żadnego sensu to, co napisałeś, że "zaznaczam do teraz przerwa (łóżko) i dalej wciskam łóżko". Przerwałeś przerwę tylko na włóżenie karty, żeby dalej kontynuować przerwę.
DawidS napisał/a:
Dobra ujechałem 4:45 i robie pauze 45 min czyli wciskam łóżko ? skończyłem pauze i wciskam że młotki, tak ?

Nie możesz ujechać 4:45, bo za to możesz dostać mandat. Maksymalnie długi czas jazdy, to 4:30. Po zjechaniu na postój wciskasz łóżeczko na minimum 45 min. Po tym czasie wciskasz młotki jeśli faktycznie coś robisz służbowo lub kontynuujesz jazdę bez żadnego wciskania. Kółko z kropką (kierownica) włączy się samo na tacho przy obrocie kół.

DawidS napisał/a:
Dojeżdzam na rozładunek i naginam paleciakiem to mam na młotkach ? a gdybym tylko sobie siedział w kabinie to co łóżko ?


Tak, na młotkach.
Tak, na łóżku.
Jeśli będziesz mieć za mało młotków, to pan inspektor może poddać w wątpliwość Twoje wpisy (konkretnie pauzy) i wlepić mandacik na parę stówek. Wiadomo, że masz załadunki i rozładunki, zabezpieczanie ładunków, tankowanie, zamiatanie itp. i jeśli na wydruku masz samą jazdę i pauzy to znaczy, że jeździsz tylko dla zabicia czasu, albo masz złe wpisy.

DawidS napisał/a:
Na tarczkach to całe życie można mieć na łóżku, a na karcie ?

Pamiętaj, że pauzy i odpoczynki są dla Ciebie, a nie dla szefa, czy inspektora. Taki nadgorliwiec jesteś, że swój czas wolny wolisz oddać szefowi niż zjeść spokojnie drugie śniadanie i popić gorącym płynem? On ma na pewno czas, żeby wyjść na "lancz".
 
     
DawidS

Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 5
Wysłany: 2016-11-08, 08:27   

Cytat:

DawidS napisał/a:
Na tarczkach to całe życie można mieć na łóżku, a na karcie ?

Pamiętaj, że pauzy i odpoczynki są dla Ciebie, a nie dla szefa, czy inspektora. Taki nadgorliwiec jesteś, że swój czas wolny wolisz oddać szefowi niż zjeść spokojnie drugie śniadanie i popić gorącym płynem? On ma na pewno czas, żeby wyjść na "lancz".


Tutaj to generalnie mi chodzi o to że selektor miałem cały czas na łóżku, i gdy jechałem rysowało normalnie jazde, a gdy stanąłem od razu rysowało przerwe, bądź jak przestawiłem to prace. Ale głównie chodzi mi o to czy cyfrowe jak sie zatrzymam to samo mi przeskoczy na przerwe czy sam musze przełączyć.
Z tą jazdą 4;45 to po prostu w pośpiechu źle napisałem ;)
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-08, 11:13   

Różne tachografy różnie mają. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że identyczne Siemens VDO w samochodach Eurobulku jedne po zatrzymaniu wskakują automatem na łóżeczko, a inne na młotki. Prawdopodobnie kwestia wersji oprogramowania.
Tak czy siak, musisz wyrobić sobienawyk, że po zatrzymaniu sprawdzasz i ustawiasz tacho.
 
     
Speed 

Tym śmigam: MAN TGX 18.480
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 112
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-13, 23:57   

Przy gaszeniu samochodu powinno wskoczyć samo na łóżko. Miałem do czynienia tylko z jednym tachografem, więc możliwe jak wyżej, że różne tacho różnie mają.
 
     
adrevir 

Uprawnienia: C+E, KW, ADR
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 242
Skąd: WP
Wysłany: 2016-11-14, 07:02   

Racje ma kolega wsobol. Wersje sa rozne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg