Wyszukiwarka:
Instrukcja obsługi tachografu cyfrowego |
Autor |
Wiadomość |
AnnaRy
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 3
|
Wysłany: 2015-04-14, 12:02 Instrukcja obsługi tachografu cyfrowego
|
|
|
Instrukcja obsługi tachografu cyfrowego uzupełniona o oznaczanie czasu wolnego Kierowcy w
związku ze zmianą przepisów o urlopówkach oraz oznaczenia przy przekroczeniu czasu pracy.
Obejrzyj film:http://www.blogtransportowy.pl/2015/04/instrukcja-obsugi-tachografu-cyfrowego.html |
|
|
|
|
|
DawidS
Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 5
|
Wysłany: 2016-11-07, 12:38
|
|
|
Kurcze czegoś tu nie obczajam.
Przychodzę do auta, wkładam karte zaznaczam że przerwa do teraz itp, i moge jechać tak ? czy musze zaznaczyć jeszcze młotki bądź łóżko ?
Dobra ujechałem 4:45 i robie pauze 45 min czyli wciskam łóżko ? skończyłem pauze i wciskam że młotki, tak ?
Dojeżdzam na rozładunek i naginam paleciakiem to mam na młotkach ? a gdybym tylko sobie siedział w kabinie to co łóżko ?
Na tarczkach to całe życie można mieć na łóżku, a na karcie ? |
|
|
|
|
wsobol
Chauffeur
Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-07, 23:31
|
|
|
DawidS napisał/a: | Kurcze czegoś tu nie obczajam.
Przychodzę do auta, wkładam karte zaznaczam że przerwa do teraz itp, i moge jechać tak ? czy musze zaznaczyć jeszcze młotki bądź łóżko ? |
Tak, możesz jechać. Chyba, że chcesz wykazać na tacho cyfrowym, że robiłeś w międzyczasie inne czynności, np. praca na magazynie, w warsztacie, rozliczanie dokumentów w biurze. Wtedy pokazujesz łóżko do godziny np. 7:00, a od 7:01 do 7:30 młotki. Możesz też pokazać inne czynności po zakończeniu jazdy w dniu wczorajszym np. Wyjęcie karty o 14:30 i od 14:31 do 15:00 młotki, a od 15:01 do 7:00 łóżko.
Nie ma żadnego sensu to, co napisałeś, że "zaznaczam do teraz przerwa (łóżko) i dalej wciskam łóżko". Przerwałeś przerwę tylko na włóżenie karty, żeby dalej kontynuować przerwę.
DawidS napisał/a: | Dobra ujechałem 4:45 i robie pauze 45 min czyli wciskam łóżko ? skończyłem pauze i wciskam że młotki, tak ? |
Nie możesz ujechać 4:45, bo za to możesz dostać mandat. Maksymalnie długi czas jazdy, to 4:30. Po zjechaniu na postój wciskasz łóżeczko na minimum 45 min. Po tym czasie wciskasz młotki jeśli faktycznie coś robisz służbowo lub kontynuujesz jazdę bez żadnego wciskania. Kółko z kropką (kierownica) włączy się samo na tacho przy obrocie kół.
DawidS napisał/a: | Dojeżdzam na rozładunek i naginam paleciakiem to mam na młotkach ? a gdybym tylko sobie siedział w kabinie to co łóżko ? |
Tak, na młotkach.
Tak, na łóżku.
Jeśli będziesz mieć za mało młotków, to pan inspektor może poddać w wątpliwość Twoje wpisy (konkretnie pauzy) i wlepić mandacik na parę stówek. Wiadomo, że masz załadunki i rozładunki, zabezpieczanie ładunków, tankowanie, zamiatanie itp. i jeśli na wydruku masz samą jazdę i pauzy to znaczy, że jeździsz tylko dla zabicia czasu, albo masz złe wpisy.
DawidS napisał/a: | Na tarczkach to całe życie można mieć na łóżku, a na karcie ? |
Pamiętaj, że pauzy i odpoczynki są dla Ciebie, a nie dla szefa, czy inspektora. Taki nadgorliwiec jesteś, że swój czas wolny wolisz oddać szefowi niż zjeść spokojnie drugie śniadanie i popić gorącym płynem? On ma na pewno czas, żeby wyjść na "lancz". |
|
|
|
|
DawidS
Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 5
|
Wysłany: 2016-11-08, 08:27
|
|
|
Cytat: |
DawidS napisał/a:
Na tarczkach to całe życie można mieć na łóżku, a na karcie ?
Pamiętaj, że pauzy i odpoczynki są dla Ciebie, a nie dla szefa, czy inspektora. Taki nadgorliwiec jesteś, że swój czas wolny wolisz oddać szefowi niż zjeść spokojnie drugie śniadanie i popić gorącym płynem? On ma na pewno czas, żeby wyjść na "lancz". |
Tutaj to generalnie mi chodzi o to że selektor miałem cały czas na łóżku, i gdy jechałem rysowało normalnie jazde, a gdy stanąłem od razu rysowało przerwe, bądź jak przestawiłem to prace. Ale głównie chodzi mi o to czy cyfrowe jak sie zatrzymam to samo mi przeskoczy na przerwe czy sam musze przełączyć.
Z tą jazdą 4;45 to po prostu w pośpiechu źle napisałem ;) |
|
|
|
|
|
wsobol
Chauffeur
Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 407 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-08, 11:13
|
|
|
Różne tachografy różnie mają. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że identyczne Siemens VDO w samochodach Eurobulku jedne po zatrzymaniu wskakują automatem na łóżeczko, a inne na młotki. Prawdopodobnie kwestia wersji oprogramowania.
Tak czy siak, musisz wyrobić sobienawyk, że po zatrzymaniu sprawdzasz i ustawiasz tacho. |
|
|
|
|
Speed
Tym śmigam: MAN TGX 18.480
Uprawnienia: B, C, C+E, KW
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 112 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-11-13, 23:57
|
|
|
Przy gaszeniu samochodu powinno wskoczyć samo na łóżko. Miałem do czynienia tylko z jednym tachografem, więc możliwe jak wyżej, że różne tacho różnie mają. |
|
|
|
|
adrevir
Uprawnienia: C+E, KW, ADR
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 242 Skąd: WP
|
Wysłany: 2016-11-14, 07:02
|
|
|
Racje ma kolega wsobol. Wersje sa rozne. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg |
|