Wyszukiwarka:
Od Zera Do Truckera |
Autor |
Wiadomość |
adrevir
Uprawnienia: C+E, KW, ADR
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 242 Skąd: WP
|
Wysłany: 2017-09-20, 09:46
|
|
|
Pasjonat napisał/a: | Ale oświećcie mnie proszę, co w tym symulatorze jest lepsze? Jest jakaś kabina, która symuluje zachowania auta ciężarowego. |
Kabina jest oryginalna, taka jak w normalnym aucie ciezarowym, czujesz wszystkie sily dzialajace na zestaw, normalnie zmieniasz biegi itp. A przewaga ma nad plyta taka, ze w jednej chwili mozesz sie przeniesc np. w warunki wysoko gorskie, snieg, serpentyny 180stopni, ostre zjazdy i podjazdy. |
|
|
|
 |
|
Damian1996

Uprawnienia: B,C,C+E,KW,KK
Wiek: 25 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2017-09-20, 10:27
|
|
|
Hehe to ja miałem chyba jakiś inny symulator, co prawda też w kabinie ale miałem automat i jechałem po jakiejś prostej trasie, czasem wybiegła krowa lub wyjechał traktor na drogę. |
|
|
|
 |
Jaskier
Uprawnienia: B, C, C+E
Wiek: 29 Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 57
|
Wysłany: 2017-09-20, 13:53
|
|
|
Pasjonat powiedz no mi co tam praktycznego jest na KW odnośnie zabezpieczania ładunku ? Że każdorazowo powinno się latać z jakimś wykresem i kalkulatorem i wyliczać siły działające na ładunek ? Fajnie to wygląda ale tylko na papierze. Trochę teoretycznych pierdów przeplatanych informacjami jakie to gigantyczne kary grożą za złe zabezpieczenie ładunku (strach widać po krajowych kierowcach na firankach :)) Za taką kasę jaką trzepią na tych KW powinny być przynajmniej zilustrowane przykłady zabezpieczenia tego co wozi się najczęściej, czyli wszelaka stal, big bagi, budowlanka itp., Tacho łatwiej ogarnąć z filmików na youtubie niż tej badziewnej KW.
Pamiętam jak szedłem na KW, powiedziałem sobie, że sumiennie przerobię cały materiał, w końcu płacę a wiedza się przyda...... wytrzymałem do drugiego działu o tłoczkach sroczkach itd., pełno teorii która w praktyce się nie przyda, ale nie wspomnieli już co robić przy zblokowaniu koła z powodu zużytego klocka czy awarii siłownika.
Ta KW to typowo polska jakość, byle jak byle na odpie***l, jak ze wszystkim :) |
Ostatnio zmieniony przez Jaskier 2017-09-20, 13:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Pasjonat
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 3
|
Wysłany: 2017-09-20, 16:31
|
|
|
Pewnie, że jest to słabo zrobione, wcale nie bronię. Odnośnie zabezpieczania ładunku były, tak jak mówiłeś, wykresy i tabelki, pokazujące jak mocne i ile dobierać pasów, na jakiej powierzchni jest większe tarcie, itp.
Jak dla mnie, to ma być gdzieś tam w głowie jaka jest potrzebna siła, a pasów i tak lepiej dać odrobinę więcej niż mniej. Ale powtarzam, ja z praktyki tak dobrze jeszcze tego nie znam..
Ilustracje jednak też były, w moim przypadku. Dobrze, że wytłumaczyli, aby w pierwszej kolejności stosować zabezpieczanie kształtowe, czyli np. podstawienie palet czy innych przedmiotów tak, aby całość była zblokowana i nie przesuwała się. Dopiero później zabezpieczanie siłowe, czyli pasy, łańcuchy. Co do siłowych, było pokazane na pewno jak zabezpieczyć ładunek typu walec, o tym, że trzeba podłożyć kliny i dopiero potem pasy, najlepiej nad gumą, jeśli to beton.
Osobiście znam wiele metod mocowania, ale czytałem różne źródła i nie jestem pewien co gdzie było.
A tu masz sporo racji, że nic nie ma o awariach. Pamiętam, jak na początku slajdów było podane wyjaśnienie, coś w tym stylu (to było z mechaniki): "Wiemy, że część materiału może być monotonna i niezbyt ciekawa, ale musimy tworzyć tak długie wykłady z powodu wymogów ustawodawcy. Szczegółowe opisy mechaniki służą nie temu, aby kierowca mógł na miejscu naprawiać usterkę, tylko temu, aby wiedział co jest przyczyną awarii i mógł zgłosić to do pracodawcy, co może okazać się zbawienne w porównaniu w ogromnymi kosztami holowania i naprawy za granicą." Coś w tym stylu. |
|
|
|
 |
|
Caiden
Pasjonat

Uprawnienia: B, C+E, T
Wiek: 24 Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-09-27, 15:36
|
|
|
Człowiek po tej śmiesznej KW nie wie jak zabezpieczyć ładunek, jak zalogować kartę do tachografu (nie mówiąc już o poklikaniu sobie przyciskami na tacho) ani nawet jak wypełnić dokumenty, żeby się nikt nie doczepił. Jedyne co mamy za 2,5tyś to śmieszny kod w prawie jazdy i nadzieję, że wszystko będzie dobrze. Jakby się człowiek sam nie zainteresował tematem to byłoby słabo a chyba od tego jest prawie 200h kursu. Zamiast tego każą Ci siedzieć i klikać debilne slajdy, z których i tak wszystko zapomnisz nawet jakbyś je czytał. |
|
|
|
 |
hosen1
Dołączył: 20 Lut 2020 Posty: 5
|
Wysłany: 2020-06-26, 21:01
|
|
|
powiedzcie mi od czego zaczać, mam tylko prawo jazdy kat.B |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg |
|