Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany wysokości zawieszenia
Autor Wiadomość
Federico 

Uprawnienia: B C CE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 110
Skąd: ZGL
Wysłany: 2012-08-27, 23:30   Zmiany wysokości zawieszenia

Mam prośbę, żeby ktoś dokładnie opisał w którym momencie podnieść/opuścić zawieszenie ciągnika przy podpinaniu i odpinaniu naczepy. Widziałem kilka filmów ale różnie ludzie to robią i chciałbym w końcu "uściślić" wiedzę na ten temat.
 
     
MichalScania 

Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 1332
Wysłany: 2012-08-28, 07:35   

Może Pan Krzysiek doda filmik instruktażowy z każdą czynnością po kolei.
 
     
Freeszu 


Tym śmigam: Renault Premium 450 DXI
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Południe
Wysłany: 2012-08-31, 18:35   

Jest to bardzo prosta sprawa nie wiem dlaczego aż potrzebny film jak to mozna spokojnie powiedzieć .Wjeżdżając pod naczepe korygujemy strzałką góra/dół gdy już będziemy mieli odpowiedni poziom zamek zaskoczy ja zawsze jak jeździłem z ojcem podnosiłem do góry auto na poduszkach (jak juz był zapięty zamek) to wychodziłem chowałem stopy , sprawdzałem poprawność zapięcia i teraz guzik od wypoziomowania i w drogę :-P
_________________
Narazie tylko B ale powoli przymierzamy się do zrobienia C+E
 
 
     
tkaczykowski 
reżyser kina akcji


Tym śmigam: DAF XF106
Pracuję w firmie: Erontrans
Uprawnienia: B, C, E
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-02, 12:12   

Podjeżdżasz pod naczepę z opuszczonym ciągnikiem na tyle by nie uderzyć siodłem w naczepę. Kiedy wjedziesz podnosisz ciągnik do góry tak by siodło przylegało do naczepy. Wtedy kontynuujesz sprzęganie zamykając "sworzeń królewski" w siodle.

Rozprzęgając - kiedy naczepa stoi już na łapach, zabezpieczenie jest odpięte, przewody ściągnięte (ściągając przewody zaciąga się automatycznie ręczny na naczepę co ułatwi rozprzęganie), ruszasz ku przodowi by rozdzielić "sworzeń królewski" od siodła (pamiętać by nie wyjechać całkowicie, wyjazd z pod naczepy na aktualnym poziomie spowoduje nagłe uniesienie i można lampy pourywać 8-) ) Sworzeń uwolniony, wtedy opuścić ciągnik tak by siodło nie dotykało naczepy. Odjazd 8-)
_________________
"... nie straszne mu są hasła TIRy na tory... Dociska gaz, podobne hasła p*****li..."
 
     
Federico 

Uprawnienia: B C CE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 110
Skąd: ZGL
Wysłany: 2012-09-02, 19:38   

Dzięki, wreszcie mam napisane najprościej jak się da i zrozumiałem ;)
 
     
kamilm94

Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-09-14, 07:44   

Ja to podjeżdżam pod naczepę i jak siodło znajduje się koło sworznia królewskiego wtedy podnoszę na poduszkach
 
     
Nex 

Tym śmigam: Patelnia
Uprawnienia: Karta rowerowa
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 32
Skąd: TKI
Wysłany: 2012-09-14, 11:08   

tkaczykowski napisał/a:
Kiedy wjedziesz podnosisz ciągnik do góry tak by siodło przylegało do naczepy. Wtedy kontynuujesz sprzęganie zamykając "sworzeń królewski" w siodle

Lepszym rozwiązaniem jest podjechać z opuszczonym ciągnikiem aż do sworznia i wtedy dopiero podnieść i cofnąć aż złapie zatrzask. Unikniemy przez to brudnego całego spodu naczepy od smaru.
 
     
Miś 


Tym śmigam: Renault Premium 460dxi, 2013
Uprawnienia: CE,ADR
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 559
Skąd: UK
Wysłany: 2013-09-15, 13:39   

Konia opuszcza się po to, żeby smar z siodła nie został na krawędzi naczepy bo potem całe kable wysmarowane i podest!
Jak już podepniesz kable to podnosisz konia i wbijasz sworzeń! a to dlatego, że jak podniesiesz wcześniej siodło i poluzujesz nogi (a będzie z górki i hamulec na naczepie nie zadziała albo zapomnisz włączyć) to naczepa może Ci się przesunąć jak będziesz podpinał powietrze na pomoście!
 
     
skibol83 


Tym śmigam: Scania Streamline R450
Pracuję w firmie: ESPO
Uprawnienia: B,C,C+E, KW, KK, ADR, WOZKI, Cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 253
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2013-10-05, 17:27   

Ja osobiście robię tak że: przy podpinaniu opuszczam siodło tak żeby swobodnie weszło pod naczepę a nie uderzyło w ramę , gdy się schowa pod naczepą podnoszę do takiego stopnia aby naczepa oparła się całkowicie na siodle, łapy się delikatnie odciążyły i wtedy "ogień na tłoki" żeby dobrze się zapięło, podnoszę łapy, kable i dopiero wtedy poziomuję.
_________________
Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Włochy, Austria, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia, Luksemburg, Dania, Szwecja :-)
 
     
FrankJScott
FrankJScott

Tym śmigam: FrankJScott
Pracuję w firmie: FrankJScott
Uprawnienia: FrankJScott
Staż / Doświadczenie: FrankJScott
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 388
Skąd: Indonesea
Wysłany: 2020-06-12, 15:07   Love reading this page :)

Always fan of this this forum :) Btw, I highly suggest this my blog website not to mention this our site forum or take a look at this learn more page along with this check my source forum and don't forget this my company website and finally this my explanation page is great too. Also worth mentioning is this recommended site page, as well as navigate to this website profile and finally this pop over to these guys site and always this additional info forum, as well as more info here forum not to mention this my latest blog post profile or take a look at this have a peek here profile along with this you could look here
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg