Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Moja droga do zdobycia uprawnien zawodowego Kierowcy
Autor Wiadomość
ossto 
WARIAT Z OSOBOWKI

Uprawnienia: B+E, ladowarki kolowe, C+E, ADR+kl1, KW
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2015-01-11, 03:51   Moja droga do zdobycia uprawnien zawodowego Kierowcy

Witam
W tym poście chciałem się podzielić z wami jak wyglądała moja drogo do otrzymania uprawnień do wykonywania zawodu kierowcy, i sprawdzić co Wy o tym myślicie i dowiedzieć się czy według was taki kierowca z tak zdobytymi uprawnieniami jest godzien zaufania na drodze? Chciał bym jeszcze zaznaczyć ze te uprawnia zdobywałem w Szkole zawodowej dla dorosłych, taka szkoła różni się od prywatnych szkol jazdy, będę starał się zaznaczać różnice w tekście, teraz dodam tle ze za moja szkole płaciło miasto w którym mieszkam udało mi się dowiedzieć ze miasto płaci za to szkolenie 80 tyś koron Szwedzkich, czyli jakieś 36 tyś złotych, jest możliwość oczywiście samemu kupieniu sobie takiego szkolenia dodając do tej sumy VAT 25%, czyli wyjdzie cos około 107 tys koron, na Polskie około 49 tyś złotych, u prywaciarzy można CE i kwalifikacje wstępne zdobyć za około 40 tyś koron razem z VAT czyli około 18 tyś złotych.
Wiec zacząłem od znalezienia szkoły, w moim rejonie są 3 takie szkoły za które miasto mogło mi zapłacić, zgłosiłem się do wszystkich 3, na wszelki wypadek jak by mi gdzieś odmówili, pomijając małe problemy z tym ze miasto mi odmówiło finansowania szkolenia, ale wykłóciłem swoje, przyjęli mnie do wszystkich 3 wiec musiałem wybrać jedna wybrałem najbliższa mojemu miejscu zamieszkania 20 km ode mnie, później żałowałem bo musiałem dojeżdżać samochodem, do dwóch innych miałem tańsze i dobre polaczenia pociągiem albo autobusem, do tej do której wybrałem był bym godzinę za wcześnie lub za późno i jechać do szkoły 2 godziny, ale trudno się mówi, wiec zacząłem od wymiany prawa jazdy z Polskiego na Szwedzkie koszt 900 kr, i badania lekarskie za 500 kr, badania lekarskie w Szwecji były identyczne jak te które przechodziłem w Polsce na B, badanie u jednej pani Lekarz, wywiad, równowaga, słuch, lekarka młoda i z Czech była i nie musiała tego ostatniego badania robić ale wzorem czeskim zrobiła, i tyle później poszedłem jeszcze do optyka na badanie wzroku normalnie tablica i kąt widzenia, strona formalna zaliczona, czas zacząć się uczyć, zacząłem w Czerwcu, pierwsze 6 tygodni była teoria B, i znajomość pojazdu, silnik diesla i układ powietrzny w ciężarówce, (sprężarka, hamulce i takie tam) i posługiwanie się mapa, ze sprawdzianem praktycznym 200 km po okolicy szkolna osobówką, dostałem ja z kolega z grupy Czeczenem(specjalnie tak zrobili bo kolega w Szwecji 5 lat ja 6 to okolicy nie znaliśmy tak dobrze jak inni cale życie w tym rejonie i trasa innym zajmująca 3 godziny nam zajęła 4 z kawałkiem, na początku kolega tez prowadził, i lotnisko pomylił z klubem spadochroniarzy 20 km od lotniska co przełożyło się na 40 minut dodatkowej jazdy, nie było adresu tylko miasto, trudno znaleźć nie było, ale pomylił się) kwity na dostawy wcześniej planowaliśmy trasę(CMRki ale nie jestem pewien czy to poprawna nazwa w szkole wspominali ze CMR to cos tam międzynarodowego) dojechać do celu zrobić fotkę i do następnego .
Po zdaniu sprawdzianów przyszedł czas na jazdę pierwsza jazda na nie używanej części jednego z centrów logistycznych nie opodal szkoły jak opanowaliśmy jazdę do przodu miedzy słupkami pojeździliśmy trochę do tylu, zwyczajne ćwiczenia na wyczucie jak się ciężarówka zachowuje przy ciasnym skręcaniu, później zaczęliśmy jeździć już po drogach publicznych. W miedzy czasie mieliśmy lekcje teoretyczne, z KW, Teoria C przy komputerach rozwiazywanie testów, ADRy z egzaminem w szkole, pytania na formularzy i wyszukiwanie w książce odpowiedzi, tak to wygląda standardowo w Szwecji sa dwie książki z którymi można robic ten egzamin spis przepisów co do adr pomarańczowa, i podręcznik, nie wiem jak to wygląda w Polsce.
Pod koniec września przyszedł czas egzaminów, KW zdane celująco z mojej strony, ku zdziwieniu nauczycieli którzy myśleli jak takiemu Polakowi mogło tak dobrze pójść, na pewno ściągał tam w Polsce wszyscy ściągają(różne stereotypy o Polkach od początku słyszałem wiec i tak pomyślałem ze oni pomyśleli), a ja napisałem uczciwie, jeszcze ma problemy z językiem. Egzamin teoretyczny C składał się z dwóch części obydwie robione w Szkole jeden na komputerze dla urzędu transportu, i drugi pisemny dla urzędu oświaty, i egzamin praktyczny z jazdy robiony także w szkole z zatrudnionym przez szkole egzaminatorem( u prywaciarza trzeba robić egzamin teoretyczny i praktyczny w ośrodku egzaminacyjnym, posiadając własną ciężarówkę na ten egzamin, zazwyczaj wypożyczoną za szkoły za 2000 kr plus koszt egzaminów, ja miałem wszystko za darmo), jazd egzaminacyjnych miałem dwie (warto dodać ze te jazdy egzaminacyjne były takie ze trudno rozróżnić z lekcja) pierwsza jazda do miasta sąsiedniego gdzie zaraz po zajechaniu się zmieniłem z kolega z grupy, ten pojeździł 15 minut, egzaminator siadł za kierownica by pokazać jak on jeździ, i pojechaliśmy na kawę po kawie kolega pojeździł 90 minut później ja 90 minut, gdzie dowiedziałem się ze musze trochę wolniej jeździć, miedzy druga jazda uczyłem się jeździć z nauczycielem, który uczył jeździć tak jak by się jeździło z jajkami, druga jazda egzaminacyjna identycznie wyglądała, bez tego ze pokazywania jak on jeździ , tym razem doszedł do wniosku ze trochę zbyt wolno jeżdżę, a ja na to ze pierwszy raz jajka mam na pace i chciałem je dowieść cale, on na to ze jak jajka to dobrze jechałem ale żebym pojeździł z jego zaufanym nauczycielem nauczył się jeździć trochę szybciej na rondach 4 bieg, wykonując polecenia tego zaufanego nauczyciela miałem parę razy wrażenie ze ciężarówka się wywróci, ale powiedział ze bym pamiętał i tak jeździć jest dobrze, C zdobyte KW, i adr w jednym tygodniu, teraz pora na wózki widłowe na ten temat napisze ze wszystko wyglądało tak ze pol dnia teoria, sprawdzian z odpowiedziami podawanymi przez nauczyciela, ćwiczenie jazdy było razem z ćwiczeniami zabezpieczania ładunku,
No i już zostało tylko CE, zaczęliśmy w szkole z cofaniem na rowerku cztero kołowym z przyczepa, i wózku elektrycznym z przyczepka, za dużo nie ćwiczyłem, bo całkiem nieźle mi to szło ,(lata grania w symulatory w szczególności Farming Simulator i robienie pociagow z przyczepkami, daly w końcu jakiś pozytywny efekt), a wcześniej skończyć było bardzo kuszące, z drugiej strony, pozwala to poznać co i jak działa w tym cofaniu ale w ciężarówce to co innego, na rowerku pol skrętu kierownicy to był maksimum, w prawdziwej ciężarówce jest zupełnie inaczej.
Pierwsza jazda już ciężarówką tak jak wcześniej w przypadku C na placu, tylko ze z podłączeniem zestawu, Ciężarówka przyczepa łącznie 24 metry, później trochę cofania prosto dość szybko się nauczyłem powód podany powyżej, i następnie jazdy po drogach, w tym bardzo dużo jazdy po leśnych dróżkach, (SebaSweden, kiedyś pokazywał jak jechał po takiej dróżce, http://youtu.be/kQeZOAdVJKY tylko ze ta droga jest dość szeroka, albo tak to wygląda z perspektywy GoPRO, na niektórych którymi ja jeździłem raz osobówkę spotkałem to tamta musiała na podwórko nie opodal, wtedy była możliwość przejechania, bo tez na luku było a, przyczepa tylko tylko, w drodze się mieściła) w miedzy czasie kiedy jeździłem od czasu do czasu na początku albo pod koniec jazdy jeździliśmy gdzieś ćwiczyć cofanie pod rampę, i czasem bardzo rzadko przestawienie się na sasiednia rampę, do przodu prosto i z takiej pozycji pod sąsiednią, ale jak już umiesz cofać prosto, to cofać lukiem pod port to idzie z łatwością, czy takie przestawienie, oby tylko umieć przewidzieć zachowanie się przyczepy, ale przy prostym tego da się nauczyć, w miedzy czasie tez była teoria CE, Egzaminy wyglądały identycznie jak w przypadku C . Jazda egzaminacyjna trochę mi się skróciła przez wypadek na drodze do sąsiedniego miasta, gdzie ten egzaminator lubi jeździć, ze względu na duża ilość rond, pojechaliśmy do innego gdzie pojeździłem trochę po dzielnicy przemysłowej, kilka rond ale nie tak dużo jak w tym co wcześniej nie dojechaliśmy, później podróż do miasta wyjścia zajechaliśmy na terminal DHL cofniecie do portu nr 75 w połowie cofania mowi ze już starczy, już miałem się ostro w kurzyć bo mi dobrze szło, nie potrzebował bym poprawiać nawet, ale usłyszałem ze zdałem jazdę, wyjaśnił ze już widać ze cofne dobrze, dodając ze nawet jak bym źle cofał to i tak on zwraca uwagę tylko na podejście do cofania i jak to wyglada w trakcie.
To jeszcze nie koniec, egzaminowania i szkoły, przed ostatnim egzaminem trafajacym dosłownie 30 minut, (nie licząc ładowarki) zaczęły się praktyki, z którymi miałem nie mały problem, żeby jakieś znaleźć, niektóre miały umowy z innymi szkołami które wysyłały tam praktykantów, gdzie firmy dostawały za to pieniądze i nie chcieli nikogo za darmo, albo wszędzie mi mówiono ze nie ma miejsc, nie biorą praktykantów, albo ze nie mogą, w co nie wierze, ja tez trochę zaniedbałem sprawę bo na początku szukania znajomy powiedział ze pogada u siebie z szefostwem, i jak mam przyjść za darmo pomagać to nie będzie żadnego problemu, miał pogadać, ale jak ktoś żyje na emigracji wie, ze rodacy potrafią sporo obiecać i nic nie robić, tak zapewne było, bo w pewnym momencie ten znajomy przestał odbierać ode mnie telefony, gdyby pogadał i by mu powiedzieli ze nie, to by po prostu powiedział ze nie. Ja w miedzy czasie szukałem gdzie indziej bo to firma na zasadzie dzialalnosc gospodarcza w Polsce i podatki w Polsce, czego Szwedzi nie lubią, bo to psuje rynek, a ja tez nie chciał bym pracować na czarno w przyszłości, a to jest taka praca na czarno, ale bez skutku. Dosłownie na ostatni dzień wspomniany wcześniej Czeczen obiecał spytać się na swoim miejscu praktyk hurtownia z dostawami do restauracji, czy ja bym nie mógł dołączyć, ale ze był tylko jeden kierowca który może jeździć z innymi bez prawa jazdy postanowiliśmy się wymieniać się, w sumie on postanowil (tak, na marginesie, znasz kogoś, cos mu tam przy komputerach pomagasz, biorąc tylko ze drogę do i nie możesz na niego liczyć, a tu ktoś kogo praktycznie nie znasz pomaga), raz ja na miejscu pasażera u innego kierowcy raz on, właścicielowi hurtowni spodobało się to wszak darmowa pomoc, ale to nie koniec problemów z praktykami, kierowca nie był pewien czy może tak jeździć z praktykantami oficjalnie bez prawa jazdy wiec, zadzwonił do urzędu transportu, a tam mu powiedzieli ze musi być zaakceptowany przez nich, a nauczyciele się upierali ze może być zaakceptowany tylko przez szkole, sam nie wiem jak jest teraz, bo przepisy mówią ze taka szkoła do której ja chodziłem może akceptować, ale przy rozmowie z jeszcze kimś innym niż wcześniej, w tym urzędzie transportu mówią ze tylko oni akceptują, ( jakieś kompleksy może maja?) tak wiec, na praktykach byłem tylko przez 2 tygodnie, a 2 tygodnie praktykowałem jazdę w szkole, jak wyglądały praktyki to nie będę wspominał bo na myśl mi się zakwasy robią, powiem tylko tyle, rozładowywanie palet karton po kartonie do lokali, tam gdzie sobie zażyczyli na polki do lodówek, w niektórych miejscach nawet z kartonów wyciąganie wszystkiego im na polki, było by całkiem dobrze, bym teraz tego tak źle nie wspominał, gdyby nie codziennie do Hotelu gdzie wszystko było trzeba wnieść 3-4 palety załadowane na maxa na 2 piętro, po schodach, a budownictwo stare to pietra wysokie, koniec narzekania!
Wróciwszy do szkoły po tych dwóch tygodniach jazdy jeszcze w szkole, przyszedł czas na ostatnie dwa tygodnie bardzo luźnej nauki, ostatni egzamin potrzebny do tego by on zaliczył CE, był potrzebny egzamin z zrobienia pełnego przeglądu zestawu, za pierwszym razem nie zdał tego nikt z grupy, nie zdał bo zawsze robiliśmy podstawowy, a o pełnym tylko słyszeliśmy, ze cos takiego jest, ale co to nikt nie mówił, wiec teoria uzupełniająca, i po trzech dniach przystąpiłem po raz drugi do tego, wyglądało to tak ze zapomniałem o wielu prostych rzeczach, ale najważniejsze sprawdziłem, wiem ze zapomniałem o światłach hamulca, i podczas rozczepiania zestawu najpierw wszystko poodczepiałem otworzyłem zaczep , wsiadłem do ciężarówki, i mi się przypomniało ze nie podłożyłem niczego pod kola, wysiadłem zrobiłem to i to mnie uratowało, bo to by było nie zaliczenie od razu, jeszcze na samym końcu, sprawdziłem wentyl drenujący w zbiorniku powietrza, to tez była by dyskwalifikacja gdybym tego nie zrobił, nie wiem co zauważył, czego nie, najważniejsze ze zdane tego samego dnia pojechałem z jedna osoba z grupy zrobić zdjęcie do prawa jazdy C, i do karty kompetencji, do ośrodka egzaminacyjnego, mila fajna, wysoka i szczupła blondyna pogratulowała, wskazała drogę do automatu robiącego zdjęcie, później pokazała mi na monitorze komputera jak moje prawo jazdy będzie wyglądać , To kosztowało mnie 80 kr (zdjęcie oczywiście, nie wskazówka) do tego doszło 150 kr za prawo jazdy i drugie 150 kr za kartę kompetencji, po dwóch dniach mogłem znowu się udać do tego ośrodka( już nie było tej blondyny ;-( ) zrobić drugie zdjęcie za 80kr do prawa jazdy CE za które jeszcze doszło kolejne 150 kr za wyrobienie prawa jazdy, na koniec zostało jeszcze w szkole zrobienie uprawnień na ładowarki, które już miałem wcześniej, ale zrobiłem by nie obniżać oceny końcowej, wszystko wyglądało jak w przypadku wózków widłowych, z tym ze trochę pojeździliśmy już bez ćwiczenia zabezpieczania ładunku, a i już nie mówił odpowiedzi tylko wrzucił, egzamin na rzutnik z wszystkimi odpowiedziami,
Tak wiec wyglądała moja droga, do otrzymania uprawnień do wykonywania mojego wyśnionego zawodu, od 23 grudnia mogę już się tytułować jako lastbilschauför, teraz już tylko został ostatni najtrudniejszy egzamin, znalezienie porządnej i legalnej pracy w tym zawodzie.

Chciał bym przeprosić za błędy gramatycznie, ortograficzne, interpunkcyjne i za brak ogonków w „a” i „e” i innych dodatków do niektórych polskich liter. Usprawiedliwiam się tym ze nigdy nie byłem dobry z jakich kolwiek wypracowań, Języka Polskiego, pisze to dwie i poł godziny, bez polskiej klawiatury, i nie mam siły wszystkiego poprawiać, tylko pobieżnie przeleciałem przez tekst, czytając go i jak cos wypatrzyłem to poprawiłem,

Pozdrawiam
 
 
     
Tazo 
Palacz

Tym śmigam: Renault Midlum
Uprawnienia: B/C/BE/CE/T. KW/PO. Wózki
Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-10, 22:54   

Fajna historia . Ja ci opowiem moją .p latam od 6roku życia kiedy byłem na tyle ciężki aby wcisnąć sprzeglo w c330 ursus potem zrobiłem kursy latam po polandi i co ci więcej mówić nadal jestem czasem cienki bo sie łapę na bzdurach ale to nic pozdrawiam kolegę PALACZA
_________________
Ludzką rzeczą jest błądzić, głupotą jest tkwić w błędzie ;-) .
 
     
FrankJScott
FrankJScott

Tym śmigam: FrankJScott
Pracuję w firmie: FrankJScott
Uprawnienia: FrankJScott
Staż / Doświadczenie: FrankJScott
Wiek: 41
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 539
Skąd: Indonesia
Wysłany: 2020-03-27, 23:11   Loving the insights of this site :)

Loved browsing this article :) BTW, if anyone wants to know the best online casino in Indonesia, may I suggest looking at this poker ceme bandar page along with this permainan asli bandar page and this poker omaha uang site and don't forget this baik dominoqq uang too! Also worth a look is this live casino permainan profile as ewll as this poker tembak ceme forum, not to mention live slot omaha website and of course this situs bandar asli forum. Don't forget there's this ikan online tembak profile as well as this pagcor judi tembak profile and this ikan slot casino website for good measure.
Another great online casino is login joker123 baik slot forum along with this login joker123 pagcor judi profile and this login joker123 bandar ceme forum
Also, for anyone into top environmentally friendly handmade industrial style furniture in the uk, try this environmentally friendly handmade firepit details site and THIS environmentally friendly handmade outdoor furniture pieces profile and even sustainable tailored firepit advice too.

[ Dodano: 2020-04-02, 22:19 ]
Loved browsing this article :) Btw, if anyone is interested in measuring tape, may I suggest this amazing walking tape measure profile along with this amazing wheel tape measure forum and this top walking measuring wheel website and don't forget this amazing diameter tape measure, not to mention this amazing wheel tape measure site and also this top cattle weight tape page too :)

[ Dodano: 2020-04-06, 18:37 ]
Love checking out this forum :) Btw, if anyone wants to know the best online casino in Indonesia, may I recommend looking at this terbaik baik sbobet alternatif website along with this baik luar biasa link sbobet profile and this terbaik bagus situs alternatif sbobet site and don't forget this terbaik teratas sbobet alternatif, not to mention this teratas bagus link alternatif sbobet site along with this hebat baik link sbobet page and this terbaik bagus link alternatif sbobet site and don't forget this baik terbaik link sbobet and this teratas baik link alternatif sbobet profile along with this terbaik luar biasa situs alternatif sbobet website too!

[ Dodano: 2020-04-10, 01:45 ]
Love a good read of this blog :) If anyone's heard of vyvanse, a medication for ADHD, I must recommend looking at this vyvansemedication.com for cheap forum along with this buy vyvanse medication now website and this buy vyvanse medication online forum and don't forget this buy vyvanse medication now too! Also worth a look is this vyvansemedication.com now website as well as this buy vyvanse here website, not to mention buy vyvanse here site and of course this buy vyvanse online page. Don't forget there's this buy vyvanse medication online page as well as this buy vyvanse medication here website, not to mention this buy vyvanse medication now profile and this buy vyvanse medication for cheap profile for good measure.

While you're here, if anyone wants to know the best online casino in Indonesia, I highly suggest looking at this bagus luar biasa situs login sbobet88 forum along with this bagus bagus sbobet website and this teratas terbaik poker site and don't forget this bagus bagus poker, not to mention this terbaik terbaik 368bet forum along with this hebat hebat togel page and this baik hebat sbobet88 profile and don't forget this hebat terbaik sbobet login and this bagus baik sbobet88 page along with this teratas hebat situs resmi sbobet forum too!

For anyone interested in elegant sustainable bespoke industrial style furniture in the uk, then check these environmentally friendly tailored industrial chairs items profile as well as these green handmade industrial style chairs products site and even these environmentally friendly bespoke industrial furniture products together with these environmentally friendly handmade industrial table advice. Also look out for these sustainable bespoke industrial outdoor furniture advice are good places to start.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg