Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Skrętna ośka w naczepie
Autor Wiadomość
Solidarny

Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 95
Wysłany: 2016-07-26, 12:45   Skrętna ośka w naczepie

Panowie czy dużo jest nauki cofania ze skrętną ośką w naczepie? Kolega co jeździ mówi że zasada cofania jest identyczna jak bez skrętnej ośki, ale mi się wierzyć nie chce
https://www.youtube.com/watch?v=5MLeaIN9Jds
Na tym filmie gościu daje kierownicą w lewo i naczepa mu idzie w lewo więc nie rozumiem
 
     
adrevir 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 239
Skąd: WP
Wysłany: 2016-07-26, 16:01   

Musi byc identyczna zasada bo tak samo lamanie wystepuje w tym samym miejscu i jest to jedyne miejsce (w przeciwienstwie do np. przyczepy ze skretna oska wted masz 2 miejsca lamania). Nie jezdzilem, ale teoretycznie z taka naczepa powinno byc latwiej wjechac z ciasne miejsca bo tylny zwis nie bedzie az tak zachodzil no i niwelujesz element "spychania" naczepy przy mocnym wylamaniu.
 
     
MichalScania 

Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy
Wiek: 25
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 1332
Wysłany: 2016-07-26, 17:34   

Są naczepy, które mają skrętną pierwszą i ostatnią oś. Trzeba uważać, bo straaaaaaasznie zachodzi, ale łamie się je tak samo.
 
     
Solidarny

Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 95
Wysłany: 2016-07-26, 17:55   

W takim razie dlaczego na filmie jest inaczej :/
 
     
MichalScania 

Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy
Wiek: 25
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 1332
Wysłany: 2016-07-26, 18:50   

Wszystko jest jak być powinno. Tutaj właśnie obie osie są skrętne, bardzo często spotykane w Holandii.
 
     
adrevir 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 239
Skąd: WP
Wysłany: 2016-07-26, 20:00   

Solidarny napisał/a:
W takim razie dlaczego na filmie jest inaczej :/


Masz tylko takie wrazenie, kamera jest tylko przez chwile skierowana na kierowce i faktycznie moze ci sie wydawac, ze lekko skreca w lewo kierownica a naczepa tez idzie w lewo, ale zwroc uwage ze on sie na poczatku wylamal mocniej tak jak to sie robi w takich wjazdach i od razu ustawil sobie naczepe, a potem robil tylko minimalne korekty. A jak juz jest w "garazu" widac ze koryguje tak jak z "normlana" naczepa.
Ostatnio zmieniony przez adrevir 2016-07-26, 20:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ajsmeno 

Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 1
Wysłany: 2017-05-26, 23:08   

U nas w firmie uzywamy dwu pietrowych naczep o dl. 15.65m i mamy ostatnia os skretna. Musimy ja blokowac do cofania. Zasada jest ta sama tylko ciezej sie nia cofa. Sa dwie oski, okolo metra przerwy i skretna. Do jazdy ok z cofaniem gorzej.
 
     
sluna 

Wiek: 52
Dołączył: 10 Lut 2016
Posty: 18
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-12-20, 19:40   

Panowie! qrcze przecież to nor. zestaw i zastanawiam się czym ten kiero się podniecił. :roll:
...cofając lewą stroną???
Zaznacze, że prowadzę dopiero od 3 lat
Ostatnio zmieniony przez sluna 2017-12-20, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg