Skrętna ośka w naczepie |
Autor |
Wiadomość |
Solidarny
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 94
|
Wysłany: 2016-07-26, 11:45 Skrętna ośka w naczepie
|
|
|
Panowie czy dużo jest nauki cofania ze skrętną ośką w naczepie? Kolega co jeździ mówi że zasada cofania jest identyczna jak bez skrętnej ośki, ale mi się wierzyć nie chce
https://www.youtube.com/watch?v=5MLeaIN9Jds
Na tym filmie gościu daje kierownicą w lewo i naczepa mu idzie w lewo więc nie rozumiem |
|
|
|
|
|
adrevir
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 242 Skąd: WP
|
Wysłany: 2016-07-26, 15:01
|
|
|
Musi byc identyczna zasada bo tak samo lamanie wystepuje w tym samym miejscu i jest to jedyne miejsce (w przeciwienstwie do np. przyczepy ze skretna oska wted masz 2 miejsca lamania). Nie jezdzilem, ale teoretycznie z taka naczepa powinno byc latwiej wjechac z ciasne miejsca bo tylny zwis nie bedzie az tak zachodzil no i niwelujesz element "spychania" naczepy przy mocnym wylamaniu. |
|
|
|
|
MichalScania
Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 1332
|
Wysłany: 2016-07-26, 16:34
|
|
|
Są naczepy, które mają skrętną pierwszą i ostatnią oś. Trzeba uważać, bo straaaaaaasznie zachodzi, ale łamie się je tak samo. |
|
|
|
|
Solidarny
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 94
|
Wysłany: 2016-07-26, 16:55
|
|
|
W takim razie dlaczego na filmie jest inaczej :/ |
|
|
|
|
|
MichalScania
Pracuję w firmie: podaję hasło: okoń !!!!
Pomógł: 18 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 1332
|
Wysłany: 2016-07-26, 17:50
|
|
|
Wszystko jest jak być powinno. Tutaj właśnie obie osie są skrętne, bardzo często spotykane w Holandii. |
|
|
|
|
adrevir
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 242 Skąd: WP
|
Wysłany: 2016-07-26, 19:00
|
|
|
Solidarny napisał/a: | W takim razie dlaczego na filmie jest inaczej :/ |
Masz tylko takie wrazenie, kamera jest tylko przez chwile skierowana na kierowce i faktycznie moze ci sie wydawac, ze lekko skreca w lewo kierownica a naczepa tez idzie w lewo, ale zwroc uwage ze on sie na poczatku wylamal mocniej tak jak to sie robi w takich wjazdach i od razu ustawil sobie naczepe, a potem robil tylko minimalne korekty. A jak juz jest w "garazu" widac ze koryguje tak jak z "normlana" naczepa. |
Ostatnio zmieniony przez adrevir 2016-07-26, 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ajsmeno
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 1
|
Wysłany: 2017-05-26, 22:08
|
|
|
U nas w firmie uzywamy dwu pietrowych naczep o dl. 15.65m i mamy ostatnia os skretna. Musimy ja blokowac do cofania. Zasada jest ta sama tylko ciezej sie nia cofa. Sa dwie oski, okolo metra przerwy i skretna. Do jazdy ok z cofaniem gorzej. |
|
|
|
|
sluna
Wiek: 58 Dołączył: 10 Lut 2016 Posty: 18 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2017-12-20, 19:40
|
|
|
Panowie! qrcze przecież to nor. zestaw i zastanawiam się czym ten kiero się podniecił.
...cofając lewą stroną???
Zaznacze, że prowadzę dopiero od 3 lat |
Ostatnio zmieniony przez sluna 2017-12-20, 19:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|