Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
PROM a czas jazdy / odpoczynku itp
Autor Wiadomość
borman 

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 59
Wysłany: 2015-01-12, 20:45   

ustawa mówi,że na wjazd i zjazd to 1h,ale w życiu to bywa różnie.np. ktoś tam,coś tam i wjazd potrwał 1h12min -to co wtedy?
lub na zjazd zostało mi 10min i wczasie zjazdu coś się wydarzyło i czas całkowity wynosi np. 1h44min.
co w takich sytuacjach nalerzy robić?
 
     
ossto 
WARIAT Z OSOBOWKI

Uprawnienia: B+E, ladowarki kolowe, C+E, ADR+kl1, KW
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 98
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2015-01-13, 07:43   

Robisz wydruk i notujesz, badz w orzyoadku tarczki tylko notujesz, i wymieniasz przyczyne

[ Dodano: 2015-01-13, 07:44 ]
w sesie notujesz na wydruku lub tarczce
 
 
     
Federico 

Uprawnienia: B C CE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 109
Skąd: ZGL
Wysłany: 2015-02-13, 19:35   

Ciekawą sytuację miałem ostatnio. Mianowicie stanąłem w porcie o godzinie 0:29 CET czyli 23:29 GMT w nocy z niedzieli na poniedziałek mając wyjechane 8:57. Prom o 3:20 CET w poniedziałek i pytanie czy jeżeli wjazd będzie trwał dłużej niż te 3 min to czy i do którego tygodnia zaliczona zostanie "dziesiątka" jazdy?
 
     
adrevir 

Uprawnienia: C+E, KW, ADR
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 242
Skąd: WP
Wysłany: 2015-02-13, 19:54   

Wjazd i zjazd z promu nie liczy sie do dziennego czasu jazdy, ale co ciekawe liczy sie do dwutygodniowego czasu jazdy.
 
     
speed_cars 

Wiek: 39
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 129
Skąd: Lębork
Wysłany: 2015-02-21, 21:31   

villa77 napisał/a:
Temat wygląda tak, że gdy przyjedziesz do portu np o 10:00 to czekając w kolejce na wjazd na prom wciskasz "pauze" czyli łóżko. Załóżmy że planowane wypłynięcie jest przewidziane o 13.

Ok 12:15 dostajesz informację zeby przygotować się do wjazdu na prom. Ruszasz o 12:25 i na promie jestes o 12:50. Z 1 godziny jaka masz do wykorzystania na wjazd i zjazd z promu zostało Ci 35 minut.

Prom do Ystad płynie dajmy na to 7:45. Razem z tym odpoczynkiem jaki zaliczyłeś czekając w kolejce w porcie masz już 10 godzin pauzy dobowej:
10:00 - 12:15 (2:15) + 7:45 na promie 7:45 = 10 godzin pauzy dobowej

Oznacza to, że w ciągu tych pozostałych 35 minut na opcji "prom" musi znaleźć miejsce na którym wykorzysta przynajmniej dodatkową godzinę odpoczynku. Wtedy będzie miał pełną 11 h pauzę dobową.

Wykorzystanie skróconego 9 godzinnego odpoczynku przerywanego na wjazd na prom jest niedozwolone!

W cyfrowym tacho dokonujesz wpisu dla kierowcy pierwszego jeśli jedziesz w załodze pojedynczej:
WPISZ POJAZD --> PROM/KOLEJ --> OK --> WPIS ZACHOWANY

Dla analogowych robi się opis na rewersie wykresówki.

Dobrze mieć zachowany bilet na prom/pociąg przez następny miesiąc. W razie kontroli jesteś czysty jak łza ;-)

Jeżeli chodzi o wpis pojazdu, czekamy na prom, to naciskamy ---> pauzę, gdy jesteśmy na promie to naciskamy ---> PROM/KOLEJ, jeżeli wyjeżdzamy z promu to będzie jazda, stajemy na godzinkę to naciskamy Pauzę ? Dobrze rozumię ?
Mam pytanie dotyczące łączenia pauzy promowej, oraz Tygodniowej Aktywności Kierowcy.
Przez ten prom, inaczej będą rozpoczynać się cykle dobowe.
Np. jeżeli w tygodniu zaczynałem cykl dobowy o 6 rano, np. w środę przypływam do portu o 9 rano. Moja pauza na promie wynosiła np. 11 godzin. Czy w tym przypadku, o 9 w środę rozpoczyna się mi nowy cykl dobowy który kończy się Czwartek o 9 rano ? Tygodniowa aktywność kierowcy wynosi 144 godzin, w związku z tym mam pytanie.
Swoją aktywność tygodniową rozpoczołem o 6 rano w Poniedziałek, przez prom, od Czwartku od 9 rozpoczyna się nowy cykl dobowy, w Piątek tak samo o 9 rozpoczyna się cykl dobowy, czy o 9 rano w Sobotę mogę zacząć Tygodniowy Okres Odpoczynku ? Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że Piątkowy cykl roboczy powinnień zakończyć o 5 59.
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-22, 10:59   

adrevir napisał/a:
Wjazd i zjazd z promu nie liczy sie do dziennego czasu jazdy, ....

Adrevir, a możesz powiedzieć skąd czerpiesz swą wiedzę? Jeśli koła kręcą się, to zawsze jest to jazda, a tacho nie rozróżnia, czy wjeżdżasz na prom, czy jedziesz po bułki.
Ostatnio nawet słyszałem, ale podkreślam, tylko słyszałem, że nawet jazda na tzw. zajączka, czyli skokami po kilka metrów i wciskamy łóżeczko jest rejestrowana, pomimo, że tacho pokazuje nieprzerwaną pauzę. W momencie kontroli na wydruku jest pokazana jazda. Skądinąd wiadomo, że tacho cyfrowe rejestruje tylko czynności które trwają dłużej niż 29 sekund.

speed_cars napisał/a:
villa77 napisał/a:
Temat wygląda tak, że gdy przyjedziesz do portu np o 10:00 to czekając w kolejce na wjazd na prom wciskasz "pauze" czyli łóżko. Załóżmy że planowane wypłynięcie jest przewidziane o 13.

Ok 12:15 dostajesz informację zeby przygotować się do wjazdu na prom. Ruszasz o 12:25 i na promie jestes o 12:50. Z 1 godziny jaka masz do wykorzystania na wjazd i zjazd z promu zostało Ci 35 minut.

Prom do Ystad płynie dajmy na to 7:45. Razem z tym odpoczynkiem jaki zaliczyłeś czekając w kolejce w porcie masz już 10 godzin pauzy dobowej:
10:00 - 12:15 (2:15) + 7:45 na promie 7:45 = 10 godzin pauzy dobowej

Oznacza to, że w ciągu tych pozostałych 35 minut na opcji "prom" musi znaleźć miejsce na którym wykorzysta przynajmniej dodatkową godzinę odpoczynku. Wtedy będzie miał pełną 11 h pauzę dobową.

Wykorzystanie skróconego 9 godzinnego odpoczynku przerywanego na wjazd na prom jest niedozwolone!

W cyfrowym tacho dokonujesz wpisu dla kierowcy pierwszego jeśli jedziesz w załodze pojedynczej:
WPISZ POJAZD --> PROM/KOLEJ --> OK --> WPIS ZACHOWANY

Dla analogowych robi się opis na rewersie wykresówki.

Dobrze mieć zachowany bilet na prom/pociąg przez następny miesiąc. W razie kontroli jesteś czysty jak łza ;-)

Jeżeli chodzi o wpis pojazdu, czekamy na prom, to naciskamy ---> pauzę, gdy jesteśmy na promie to naciskamy ---> PROM/KOLEJ, jeżeli wyjeżdzamy z promu to będzie jazda, stajemy na godzinkę to naciskamy Pauzę ? Dobrze rozumię ?

Dobrze rozumiesz. Czekając na prom wciskasz łóżeczko. Bedąc na promie wciśnij najpierw łóżeczko, a następnie WPISZ POJAZD --> PROM/KOLEJ --> OK.

speed_cars napisał/a:
Mam pytanie dotyczące łączenia pauzy promowej, oraz Tygodniowej Aktywności Kierowcy.
Przez ten prom, inaczej będą rozpoczynać się cykle dobowe.
Np. jeżeli w tygodniu zaczynałem cykl dobowy o 6 rano, np. w środę przypływam do portu o 9 rano. Moja pauza na promie wynosiła np. 11 godzin. Czy w tym przypadku, o 9 w środę rozpoczyna się mi nowy cykl dobowy który kończy się Czwartek o 9 rano ?

Twój nowy cykl dobowy rozpoczyna się zawsze po zakończeniu pełnej lub skróconej pauzy dobowej i rozpoczęciu nowej czynności. Cykl dobowy wcale nie musi trwać 24 godziny, ani nie musi pokrywać się z dobą zegarową (00:00 - 24:00). Cykl dobowy może trwać MAKSYMALNIE 24h, ale może krócej, a to znaczna różnica. W tych MAKSYMALNIE 24h musisz zmieścić CONAJMNNIEJ odpoczynek dobowy 11h i nie wolno Ci przekroczyć 9h jazdy. Oczywiście z dopuszczalnymi odstępstwami, a więc trzy razy pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi wolno Ci skrócić odpoczynek dobowy do MINIMUM 9h, oraz dwa razy w tygodniu (pon. 0:00 - niedz. 24:00) prowadzić pojazd 10h.

Jeśli na prom wjechałeś o 9:00 i podróż trwała 11h, to zjeżdżając z promu o godz. 20:00 rozpoczynasz nowy cykl dobowy. Teraz od Ciebie zależy, czy pojedziesz np. do 23:00 i położysz się spać do godz. 8:00, tak żeby wyrgulować sobie sój własny biologiczny cykl pracy/odpoczynku, czy też będziesz dymać przez całą noc, żeby na rano być na rozładunku.

speed_cars napisał/a:
Tygodniowa aktywność kierowcy wynosi 144 godzin, w związku z tym mam pytanie.
Swoją aktywność tygodniową rozpoczołem o 6 rano w Poniedziałek, przez prom, od Czwartku od 9 rozpoczyna się nowy cykl dobowy, w Piątek tak samo o 9 rozpoczyna się cykl dobowy, czy o 9 rano w Sobotę mogę zacząć Tygodniowy Okres Odpoczynku ? Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że Piątkowy cykl roboczy powinnień zakończyć o 5 59.

Tak jak piszesz, od momentu rozpoczęcia cyklu tygodniowego (czyli zakończenia poprawnie odebranego odpoczynku tygodnioego i rozpoczęcia dowolnej innej czynności) masz 144 godziny (6 x 24 godz.) na swoją aktywność (a więc jazdę, inną pracę, dyspozycję) oraz odpoczynki dobowe i 45-minutowe pomiędzy jazdami.
Jeśli zacząłeś w poniedziałek o 6:00, to znaczy, że w niedzielę o 6:00 musisz już stać i odbywać swój odpoczynek tygodniowy. Liczy się tylko rozpoczęcie pierwszego cyklu dobowego (cyklu tygodniowego), a pozostałe cykle dobowe nie mają tu nic do rzeczy. Dlatego warto zanotować w kalendarzu w którym dniu i o której godzinie rozpoczęliśmy nasz cykl tygodniowy.
speed_cars, jesteś już z nami kawałek czasu, mniej więcej tak samo długo jak ja i powinieneś mieć już te rzeczy dobrze obcykane. Trzymaj się i szerokości! :-D
 
     
speed_cars 

Wiek: 39
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 129
Skąd: Lębork
Wysłany: 2015-02-22, 13:45   

Dziękuję za wyjaśnienie :). Chciałem się upewnić. Ostatnio nie jezdziłem, chcę wrócić do tego.
 
     
matiz_1990 

Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KK,KW,ADR,Koparki kl. III
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 140
Wysłany: 2015-02-22, 23:24   

Kolega przy kontroli przekonał się że podjezdzanie po pół koła jest rejestrowane i widoczne w tacho ;-) Pytanie z innej beczki może ale co z dwutygodniowym czasem prowadzenia? Odpoczynek tygodniowy go resetuje?
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-23, 11:10   

matiz_1990 napisał/a:
......Pytanie z innej beczki może ale co z dwutygodniowym czasem prowadzenia? Odpoczynek tygodniowy go resetuje?

Czas dwutygodniowy jest resetowany automatycznie w każdy poniedziałek o godz. 00:00 czasu UTC, czyli o 01:00 czasu polskiego lub o 02:00 czasu letniego. Wtedy czas z tygodnia 1 zostaje wyzerowany, tydzień 2 staje się 1, a czas z bieżących jazd jest sumowany jako tydzień 2.
 
     
matiz_1990 

Uprawnienia: B,B+E,C,C+E,KK,KW,ADR,Koparki kl. III
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 140
Wysłany: 2015-02-23, 12:55   

Dzięki, tak ma być ale już mnie tak "wykładowcy" z parkingu skolowali że sam nie wiedziałem jak to w końcu ma być :-)
 
     
borman 

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 59
Wysłany: 2017-03-04, 15:36   

z tymi promami nie jest taka prosta sprawa.jakoś za bardzo nikt nie zwraca uwagi,że czas jazdy+czas pracy+czas wjazdu-zjazdu+odpoczynek dobowy =24godziny. t.j tak zwany czas ogólny ma wynosić 12h jeżeli chcemy przerwać odpoczynek na wjazd na prom.
ale w praktyce wszystko wygląda innaczej.tak to sobie obserwowałem kilka tygodni i zapytałem u szefa kto płaci mandaty.uzgodniono,że płaci on.
 
     
Andrzej_88 

Uprawnienia: A,B,C,D,E, ADR + cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 705
Wysłany: 2017-03-06, 09:44   

Wjazd na prom: MAX 12h pracy + 1h pracy na WJAZD I ZJAZD z promu- więc jeśli przerywamy odpoczynek dzienny regularny na wjazd lub zjazd z promu, to musimy to oddać: czyli zazwyczaj robimy 12h odpoczynku.
 
 
     
borman 

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 59
Wysłany: 2017-03-06, 17:03   

Andrzej_88 napisał/a:
czyli zazwyczaj robimy 12h odpoczynku.

jeżeli dla ciebie jazda skoczkami jest odpoczynkiem,to racja
 
     
Andrzej_88 

Uprawnienia: A,B,C,D,E, ADR + cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 705
Wysłany: 2017-03-06, 17:37   

borman napisał/a:
jeżeli dla ciebie jazda skoczkami jest odpoczynkiem,to racja


A jak to rozumiesz inaczej?

Tą jedną godzinę co poświęcasz na wjazd/zjazd z promu oddajesz w regularnym odpoczynku dobowym.
 
 
     
borman 

Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 59
Wysłany: 2017-03-06, 20:34   

Andrzej_88 napisał/a:

A jak to rozumiesz inaczej?


suma odpoczynków powinna wynosić 11h.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg