Wyszukiwarka:
Wydruk z tachografu. |
Autor |
Wiadomość |
tomek20
Uprawnienia: A,BE,CE,T
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 3
|
Wysłany: 2016-11-27, 17:26 Wydruk z tachografu.
|
|
|
Witam wszystkich. Panowie i Panie moglibyście opisać mi co jest nie tak z wydrukami poniżej. Jestem początkującym kierowcą więc za bardzo nie wiem o co w tym chodzi, w tym krótszym wydruku jest przegięcie o 10 minut tego jestem świadom. Ale dlaczego znaki zapytanie. Prosiłbym o ogólne opisanie co gdzie, kied i czemu. Z góry bardzo dziękuje:)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fe46ef644c741e51
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7c47b5d80ca88559 |
|
|
|
|
|
Waldek80
Tym śmigam: MB Actros, MAN, Volvo, Daf...
Pracuję w firmie: Kawczyński Logistics
Uprawnienia: B, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 9 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Wrz 2012 Posty: 305 Skąd: TSZ
|
Wysłany: 2016-11-30, 23:13
|
|
|
Cześć.
Znaki zapytania - to pewnie chodzi Ci o pierwszy wydruk - tam od północy do godz. 04:02 UTC tachograf "nie wie" co robiłeś - pewnie wsiadłeś do auta, wsadziłeś kartę do tacho, nie zrobiłeś wpisu manualnego i pojechałeś, dlatego tak to wygląda w podsumowaniu dnia w dolnej części wydruku.
Na drugim wydruku wygląda wszystko w miarę ok.
Jedyne, do czego można się przyczepić, to brak minimum 30-minutowej przerwy odebranej najpóźniej po 6h pracy (dotyczy pierwszego wydruku), ale owa przerwa jest wymagana w kodeksie pracy a nie w ustawie o czasie pracy kierowców, więc z tego co wiem, itd, bag i tym podobne nie powinni się tego czepiać.
No i jeszcze te 4h40min jazdy, ale jak sam wspomniałeś, o tym już wiesz.
Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym całości nie podsumował na swój sposób i nie odbieraj tego jako złośliwość, a raczej jako dobrą radę.
Ja po prostu kompletnie nie rozumiem osób piszących podobnie jak Ty - jestem nowy i nie bardzo się orientuję w temacie - myślisz, że takie coś w jakimkolwiek stopniu Ciebie usprawiedliwia???
Owszem, wydruk sam w sobie może nie jest super czytelny na pierwszy rzut oka, ale do jasnej cholery, zanim kierowca zawodowy, z doświadczeniem czy też bez, wsiądzie za stery, powinien jednak przepisy zgłębić.
Uwierz mi, że podczas kontroli drogowej szanownego inspektora g... będzie obchodzić to, że Ty dopiero zaczynasz, uczysz się i tak dalej - na to był czas wcześniej, a za wszystkie przeginki tacho zapłacisz tyle samo, co kierowca z 10-letnim stażem.
Spójrz na to z innej strony - niech, odpukać, zdarzy się kolizja czy wypadek z Twoim udziałem podczas przeginki, to będziesz miał, krótko mówiąc, przesrane na maxa.
Weź sobie to do serca...
Pozdro |
|
|
|
|
tomek20
Uprawnienia: A,BE,CE,T
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 3
|
Wysłany: 2016-12-01, 23:25
|
|
|
Dziękuje za odpowiedź i za rade. Potrzebowałem właśnie żeby ktoś z doświadczeniem zobaczył te wydruki i wypowiedział się jak to wygląda od prawnej strony. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie drugiego wydruku, obok oznaczonej pauzy: 11.24 też jest znak zapytania, no i czas jazdy wynosi 6.42 tj. czas z całego dnia? |
Ostatnio zmieniony przez tomek20 2016-12-01, 23:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Waldek80
Tym śmigam: MB Actros, MAN, Volvo, Daf...
Pracuję w firmie: Kawczyński Logistics
Uprawnienia: B, C, C+E, KW, KK
Pomógł: 9 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Wrz 2012 Posty: 305 Skąd: TSZ
|
Wysłany: 2016-12-02, 19:39
|
|
|
Źle to czytasz. Po prawej stronie znaku zapytania masz 00:00, czyli nie masz ani jednej minuty, która byłaby niezapisana przez tachograf w tym dniu. Jeśli chodzi zaś o czas jazdy, to 6:42 to łączny czas jazdy w danym dniu (liczonym oczywiście wg czasu utc). |
|
|
|
|
|
tomek20
Uprawnienia: A,BE,CE,T
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 3
|
Wysłany: 2016-12-04, 19:56
|
|
|
Ok teraz wszystko jasne:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg |
|