Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zapobiec wyładowania akumulatora?
Autor Wiadomość
ignacy15 

Wiek: 24
Dołączył: 03 Sie 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-09-19, 17:27   Jak zapobiec wyładowania akumulatora?

Witam!
Ostatnio zastanawiałem się, co zrobić aby akumulator w ciężarówce nie rozładował się, jeśli mam podłączone wiele urządzeń do ładowarki samochodowej. Czy akumulator ma prawo rozładować się podczas jazdy, czy tylko podczas postoju?
Proszę o odpowiedź, dziękuję i pozdrawiam!
 
     
Diabolique 


Tym śmigam: Volvo FH16 Honda / Accord V 2.0i
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 230
Skąd: Blok Wschodni
Wysłany: 2015-09-19, 18:11   

podczas jazdy/pracy na postoju nie rozładuje się. bo cały czas jest ładowany z alternatora. -zakładamy ze jest wszystko sprawne :)
żeby nie zarżnąć aku trzeba na postoju doładowywać przez uruchamianie silnika na ileś tam minut.
 
     
ignacy15 

Wiek: 24
Dołączył: 03 Sie 2015
Posty: 11
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-09-19, 20:04   

Prosto i na temat. Dziękuję serdecznie za odpowiedź!
 
     
dudzio 

Tym śmigam: Scania
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 95
Skąd: Opole
Wysłany: 2015-09-20, 13:24   

Tak jak kolega wyżej napisał. Tylko lepiej uruchomić go na 5 do 10 min niż co chwile i po 2 -3 min z tego powodu że podczas uruchomienia silnika duża moc jest wykorzystywana na rozruch i czasami takie odpalanie na 2 minuty jest gorsze niż gdybyś w ogóle nie odpalał auta.
 
     
speed_cars 

Wiek: 39
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 129
Skąd: Lębork
Wysłany: 2015-09-21, 12:34   

Jeżeli włączymy samochód na chwilę żeby podładować, to tachograf będzie pokazywał przerwanie pauzy ?
 
     
druidmg 

Tym śmigam: Audi a4
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Ryki
Wysłany: 2015-09-21, 14:44   

Nie, ruszenie przerywa pauzę. 8-)
 
     
mrc 
Kierownik - Dyrygent


Tym śmigam: Kia Ceed II
Pracuję w firmie: Dziad Trans Sp. z o.o.
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 311
Skąd: ten mandat?
Wysłany: 2015-09-22, 09:22   

Stojąc weekend musisz przepalić auto bo w poniedziałek byś nie ruszył, tacho uruchamia się dopiero po pewnym obrocie koła ( dystansie ) przejechanym z tego co wiem, ale radzę nie kombinować bo można się zdziwić :D Przepalanie nie ma nic do rzeczy i lepiej robić to częściej jak rzadziej dla własnej wygody i braku późniejszych problemów czy nerwów ;)
 
     
Bauer 

Tym śmigam: DAF XF105.410
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 102
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 2015-11-03, 00:25   

dudzio napisał/a:
Tak jak kolega wyżej napisał. Tylko lepiej uruchomić go na 5 do 10 min niż co chwile i po 2 -3 min z tego powodu że podczas uruchomienia silnika duża moc jest wykorzystywana na rozruch i czasami takie odpalanie na 2 minuty jest gorsze niż gdybyś w ogóle nie odpalał auta.

Okres 5 czy 10 minut jest zbyt krótki by naładować alumulator. W okresie letnim ja przepalam swojego klamota do 20 minut. A zimą po 30 minut. A najlepiej jeśli po uruchomieniu silnika korzystając z tempomatu podnieść obroty silnika o jeden ząbek. Wtedy alternator daje pełne ładowanie na akumulatory. Najlepsza metoda by nie rozładować akumulatorów? Ściągnąć klemy na cały weekend :D
 
     
Karol_P88

Tym śmigam: Actros MP3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 318
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-11-03, 07:23   

Sprawny akumulator spokojnie wytrzymuje pauze 45h przy włączonym webaście lodówce radiu i komputerze, ale jak wiadomo sprawny jest tylko przez 1-2 lata od wyprodukowania. Mi jak zdarza się weekend staje w sobotę rano i przepalam dopiero w niedziele rano, chyba że to weekend w lato wtedy auto sobie klekocze cały dzień jak jest gorąco. Przepalanie na 10 minut nie ma najmniejszego sensu w tym czasie aku się nie naładuje, najlepiej przepalić na około godzinkę raz dziennie i jest spokój.
 
     
adrevir 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 242
Skąd: WP
Wysłany: 2015-12-06, 20:46   

druidmg napisał/a:
Nie, ruszenie przerywa pauzę. 8-)


Na tacho nowego typu do 29 sek w zakresie danej minuty ci nie zerwie, to a propos pauzy, a nie ladowania aku ;-)

[ Dodano: 2015-12-06, 20:51 ]
Karol_P88 napisał/a:
Sprawny akumulator spokojnie wytrzymuje pauze 45h przy włączonym webaście lodówce radiu i komputerze, ale jak wiadomo sprawny jest tylko przez 1-2 lata od wyprodukowania. Mi jak zdarza się weekend staje w sobotę rano i przepalam dopiero w niedziele rano, chyba że to weekend w lato wtedy auto sobie klekocze cały dzień jak jest gorąco. Przepalanie na 10 minut nie ma najmniejszego sensu w tym czasie aku się nie naładuje, najlepiej przepalić na około godzinkę raz dziennie i jest spokój.


Chyba te akusy coraz gorsze produkuja, odbieralem nowe auto od dealera i kilka z partii nowych aut trzeba bylo odpalac z urzadzenia rozruchowego - podobno dlugo staly na placu :-D , a byly wakacje. Kumpel ostatnio na weekendzie po 1,5 dnia stania tez musial odpalac sie z kabli (fakt ze chodzila lodowka, dodatkowa chlodziarka, webasto i przetwornica), a auto niecale 30tys km najechane.
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-11, 00:03   

adrevir napisał/a:

Chyba te akusy coraz gorsze produkuja, odbieralem nowe auto od dealera i kilka z partii nowych aut trzeba bylo odpalac z urzadzenia rozruchowego - podobno dlugo staly na placu :-D , a byly wakacje. Kumpel ostatnio na weekendzie po 1,5 dnia stania tez musial odpalac sie z kabli (fakt ze chodzila lodowka, dodatkowa chlodziarka, webasto i przetwornica), a auto niecale 30tys km najechane.

To prawda. Auto trzeba przepalać przynajmniej 1 raz dziennie. 45h bez przepalenia z powłączanymi lodówką, webasto, przetwornicą i laptopem chyba żaden aku nie wytrzyma.
Ja w moim Volvo mam na komputerze wskazanie napięcia i prądu ładowania z alternatora. Silnik mam włączony dopóki prąd nie zejdzie poniżej 20A. Przy przepalaniu pokazuje mi początkowo 70-80A.
 
     
Karol_P88

Tym śmigam: Actros MP3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 318
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-12-12, 08:15   

W moim już prawie 2 letnim Mieczysławie akumulator nie wytrzymuje już 24h pauzy, więc faktycznie te akumulatory są do dupska, całe szczęście zostało jeszcze pare miesicy gwarancji to pojade niech wymienią, a ogólnie to muszę powiedzieć że auto chyba ma za zadanie wytrzymać gwarancję a potem kup se Pan nowe. W moim od początku wszystko było dobrze, nic się nie działo a teraz można co chwila wyskakują jakieś błędy, komunikaty, przejechane ma 230 000km.....
 
     
Bauer 

Tym śmigam: DAF XF105.410
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 102
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 2015-12-13, 22:05   

Ja u siebie miałem założone akumulatory Boscha 240aH jak dobrze pamiętam i były bezobsługowe. Możecie wierzyć lub nie. Padły dopiero po 3 latach użytkowania. A u mnie chodzi laptop i wzmacniacz z kolumnami więc chyba na badziew nie trafiłem. Teraz sytuacja zmusiła mnie do zamontowania felernych Eurostartów. Jestem ciekaw jak długo to potrzyma... Sam szef nie był zadowolony z tego typu rozwoju sytuacji bo sam mówił, że chciał mi kupić ponownie bezobsługowe Bosche.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg