Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Jazda bez karty
Autor Wiadomość
Dawid90 

Uprawnienia: C+E, KK, KW, ADR+ Cysterny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 28
Wysłany: 2015-06-24, 09:08   Jazda bez karty

Witam. Chciałem się dowiedzieć doświadczonych kierowców. Jazda poza 561, dokładniej czy można np. stoję na weekendzie i chciałbym do sklepu podjechać samym ciągnikiem do sklepu, po czym wracam wkładam kartę i robię wpis kontynuacja odpoczynku. Drugi przykład. Mam możliwość zostawienia naczepy na bazie i podjechania na 45 h pauzy do domu bez karty. Ktoś miał z tym jakieś doświadczenie?
 
     
Karol_P88

Tym śmigam: Actros MP3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 318
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-06-27, 12:10   

Nie miałem takich doświadczeń bo mam mózg i gwarantuje Ci że bez karty po drogach publicznych się nie jeździ, tzn można ale trzeba się liczyć z poważnymi konsekwencjami finansowymi. Choć różne teorie parkingowe słyszałem.
 
     
Dawid90 

Uprawnienia: C+E, KK, KW, ADR+ Cysterny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 28
Wysłany: 2015-06-27, 12:43   

Wiem. Nie rejestrowanie czasu pracy lub jazda na cudzej karcie kosztuję 2000 zł, ale... zacytuje:
Przepisy rozporządzenia nr 561/2006 w zakresie czasu pracy kierowcy bez względu na podstawę prawną nie mają zastosowania do kierujących:
A-
B-
C-
...
H- Pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie 7,5 t używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy.
Jadąc samym ciągnikiem nie świadczymy żadnej usługi handlowej. Tak jak pisałem. Zjeżdżam na bazę, odpinam naczepę i jadę do domu bez karty pojazdem do 7,5 t nie zarobkowo. Teoretycznie pod ten podpunkt klasyfikuję, ale...
 
     
Karol_P88

Tym śmigam: Actros MP3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 318
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-06-27, 16:56   

Tak a tydzień poźniej masz kontrole i wychodzi że samochodem było jeżdżone bez karty dajmy na to godzinę, jak myślisz co będzie?
 
     
Dawid90 

Uprawnienia: C+E, KK, KW, ADR+ Cysterny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 28
Wysłany: 2015-06-27, 17:10   

Jeżeli powiesz w trakcie kontroli ze samochodem nie jezdzisz tylko ty, to masz z głowy. Mógł przecież mechanik jezdzić? Na kwalifikacji tego uczą. Kiedyś za to kierowcy dostawali mandaty za czasów tarczek, bo pisali kilometry z tarczek a nie wg. licznika, a wczesniej mógł ktoś jezdzić i straffen 2000 za nie rejestrowanie czasu pracy, ale ok... przejdzmy na właściwy kierunek, czyli legalność tej operacji. Ja zapytałem własnie czy ktoś tak jezdził na legalu bez tacha, powołując się na to wyłaczenie do 7,5t niehandlowego przejazdu, ale widzę ze chyba nie, bo auta zostają na bazie. Jak ktoś ma doświadczenia w tym temacie to pisać, a jak nie to telefon do ITD rozwiąze zachód.
 
     
proszekOMO 


Tym śmigam: DAF XF 106.460/ Scania R
Uprawnienia: A,B,C+E
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 93
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-06-27, 19:20   

Mechanik/serwis/wlasciciel firmy/Pan Edek z placu maja miec swoje karty w momencie jazdy nawet samym ciagnikiem zeby nie bylo wlasnie takiego tlumaczenia typu "nie tylko ja tym jezdze"
 
     
Karol_P88

Tym śmigam: Actros MP3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 318
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-06-28, 09:52   

Jak nie rozumiesz po Polsku to Ci napiszę po naszemu

Jak jedziesz bez karty a potem masz kontrolę np w niemczech francji czy nawet w Polsce to dojebią Ci mandat i w dupie będą mieli że jechał mechanik syn szefa czy matka boska, auto bez karty ma stać a nie jechać. Chcesz to dzwon do ITD nic innego nie uslyszysz, może jedynie że od mandatu możesz się odwołać, a oni po odwołaniu dojebią Ci jeszcze więcej bo mają takie prawo i co więcej będą mieli słuszność.
 
     
Mefisto 
Udaję, że się znam

Tym śmigam: DAF XF Euro 6 + KOGEL SN24
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B, C, C+E, KW , ADR
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-06-28, 11:53   

Na zachodzie nikogo nie będzie obchodzić czy pojechałeś do sklepu czy zwalić konia w krzaki.Jeśli nie ma karty, to nie ma uprawnień do kierowania samochodu z tachografem cyfrowym proste.W poprzedniej firmie AS przestworzy dostał 1200 euro za podjazdy pod rampę bez karty,opłaca się ? Nie komplikuj sobie życia jeżeli chcesz do domu to zadzwoń po żonę,dzieci itp.
 
     
Dawid90 

Uprawnienia: C+E, KK, KW, ADR+ Cysterny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 28
Wysłany: 2015-06-28, 12:36   

Mefisto napisał/a:
Na zachodzie nikogo nie będzie obchodzić czy pojechałeś do sklepu czy zwalić konia w krzaki.Jeśli nie ma karty, to nie ma uprawnień do kierowania samochodu z tachografem cyfrowym proste.W poprzedniej firmie AS przestworzy dostał 1200 euro za podjazdy pod rampę bez karty,opłaca się ? Nie komplikuj sobie życia jeżeli chcesz do domu to zadzwoń po żonę,dzieci itp.
skoro podjechał pod rampę to najwyrazniej był to przewóz handlowy, który musi być rejestrowany od 3,5t.

[ Dodano: 2015-06-28, 12:41 ]
Mefisto napisał/a:
Nie komplikuj sobie życia jeżeli chcesz do domu to zadzwoń po żonę,dzieci itp.



W żadnym wypadku nie chodzi o kombinowanie, jestem przeciwny łamania czasu pracy, chodzi o wykorzystanie samego ciągnika jak osobówki do celów własnych niehandlowych z resztą jak może być sam koń użyty do celów handlowych jak nie posiada przestrzeni ładunkowej, poza wyjątkiem ze wieziesz nim paczkę 10kg w kabinie na która jest dokument CMR

[ Dodano: 2015-06-28, 12:49 ]
A co do reszty chłopaków którzy "żyją swoimi prawami" no comments
 
     
Mefisto 
Udaję, że się znam

Tym śmigam: DAF XF Euro 6 + KOGEL SN24
Pracuję w firmie: Transportowej
Uprawnienia: B, C, C+E, KW , ADR
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-06-28, 21:07   

Skąd inspekcja będzie wiedziała że nie poruszałeś się wtedy z naczepą ? Powiesz im " Musiałem zjechać do domu na obiad" ?Ich to nie interesuje,np odstawiasz samochód na serwis,jeżdżą bez karty ,robisz wydruk dajesz do podbicia i masz w dupie, a tutaj komu udowodnisz co robiłeś gdzie byleś itp ? .Możesz wstawić opcję OUT ale nie wiem czy to Ci pomoże. Jeżeli trafisz na służbistę podczas kontroli to tak cie udupi że Ci w pięty zajdzie. Dla przykładu na zachodzie tolerują " dojazd do bezpiecznego parkingu " Białousy mają to w dupie bo ich to nie obchodzi. Jeżeli już chcesz mieć tego konia pod domem to się w czasie przenieś nie wyciągaj karty z tacho i tyle.
 
     
Dawid90 

Uprawnienia: C+E, KK, KW, ADR+ Cysterny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 28
Wysłany: 2015-06-29, 07:52   

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
a) pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa
nie przekracza 50 km;
b) pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nieprzekraczającej 40 km/h;
c) pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił
odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez
kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i
pozostaje pod ich kontrolą;
d) pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym
pojazdami używanymi w niehandlowym przewozie pomocy humanitarnej;
e) pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;
f) pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od
swej bazy;
g) pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach
napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały
jeszcze dopuszczone do ruchu;
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5
tony używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy;
i) pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami państwa
członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niehandlowych przewozów
osób lub rzeczy
Funkcjonariusz kontroli może ustalić, że pojazd wchodzi w zakres inspekcji na podstawie
rozporządzenia (WE) nr 561/2006 (art. 2), ale musi sprawdzić, czy rodzaj pojazdu i charakter
jego eksploatacji nie stanowią podstaw do wyłączenia go spod wymogów rozporządzeń (WE)
nr 561/2006 i (EWG) nr 3821/85. Poniższe wskazówki mogą być pomocne w określaniu, czy
mają zastosowanie wyłączenia określone w art. 3.
Uwaga: wyłączeniom opisanym w tym artykule odpowiadają właściwe wyłączenia dotyczące
montażu tachografów (i ich użytkowania) określone w art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr
3821/85.
a) Można sprawdzić rozkład jazdy i mapę/planer trasy, jeżeli znajdują się w posiadaniu
kierowcy. Uwaga: bierze się pod uwagę faktyczną długość trasy, nie odległość w linii prostej.
Należy również zauważyć, że puste przejazdy pomiędzy bazą a punktem rozpoczęcia trasy lub
nawet między bazami są teoretycznie przejazdami objętymi zakresem, ale organy
egzekwowania przepisów w niektórych państwach członkowskich mogą przyjąć pragmatyczne
podejście, że są to jazdy, które nie obejmują przewozu pasażerów, i wymóg instalowania
tachografów byłby tutaj nierozsądny.
b) maksymalna dopuszczalna prędkość jest zaznaczona na pojeździe lub podana w
dokumentach pojazdu. Obejmuje to także pojazdy, w których ograniczenie jest wynikiem
zamontowania ogranicznika prędkości.
c) Takie zwolnione pojazdy często mają określony wygląd zewnętrzny.
W takim przypadku należy potwierdzić u kierowcy, czy tak jest rzeczywiście, i czy nie jest to
zbliżona usługa prywatna.
W przypadku pojazdów wynajmowanych lub nieoznakowanych należy zapytać kierowcę o cel
podróży, co pozwoli ustalić ważność wyłączenia. Jeżeli istnieją wątpliwości, może być
konieczne skonsultowanie się z pracodawcą/dowódcą.
Niniejsze wyłączenie nie dotyczy operatorów prywatnych działających jako podwykonawcy na
rzecz organów wymienionych w tekście.
d) Taki przewóz pomocy musi następować bezpośrednio w wyniku wypadku lub prowadzenia
działań ratunkowych. Zwykłe świadczenie pomocy humanitarnej lub charytatywnej nie
kwalifikuje się do tego zwolnienia. Należy to sprawdzić poprzez inspekcję dokumentacji
ładunku i rozmowę z kierowcą.
Definicja wypadku obejmuje:
 zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt,
 poważne przypadki przerwania świadczenia kluczowych usług publicznych, usług
telekomunikacyjnych i pocztowych, użytkowania dróg, linii kolejowych, portów lub
lotnisk, bądź poważne szkody dotyczące mienia.
Wyłączenie to ma zastosowanie tylko na czas trwania wypadku. Kiedy sytuacja awaryjna
zostanie opanowana, zwolnienie przestaje mieć zastosowanie.
Poważne zakłócenia w infrastrukturze transportowej, np. spowodowane długotrwałymi i
intensywnymi opadami śniegu, mogą prowadzić do takiej sytuacji awaryjnej.
e) Pojazdy, takie jak karetki, mobilne punkty poboru krwi i skanery ciała, muszą być
wyposażone w specjalistyczny sprzęt do wykonywania pewnych zabiegów medycznych.
Należy to sprawdzić poprzez oględziny pojazdu. Podstawowym celem podróży muszą być
zabiegi medyczne, a więc, na przykład, autokar lub autobus wyposażone w urządzenia
umożliwiające transport chorych lub niepełnosprawnych do Lourdes nie mogą być wyłączone
ze stosowania rozporządzenia jako karetki.
f) Pojazdy specjalistyczne pomocy drogowej muszą być skonstruowane lub dostosowane do
celów zabierania pojazdów, które uległy awarii (orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości).
Należy określić lokalizację bazy pojazdu, aby sprawdzić, czy znajduje się ona w promieniu
wymaganych 100 km.
Należy pamiętać, że w promieniu takich 100 km pojazd może być wykorzystywany do zadań
niezwiązanych z pomocą drogową, np. pojazd pomocy drogowej wyposażony w lawetę do
przewozu unieruchomionego pojazdu może w promieniu 100 km od bazy być wykorzystywany
do przewozu towarów innych niż zepsuty pojazd i będzie objęty zwolnieniem z rozporządzenia.
Takie pojazdy mogą być wyposażone w tachografy, ale w zakresie niniejszego wyłączenia nie
ma obowiązku ich używania.
Przejazd w charakterze „pomocy drogowej” powyżej promienia 100 km będzie wymagać
zainstalowania i używania tachografu.
g) Należy ustalić charakter i cel podróży (poprzez rozmowę z kierowcą), aby sprawdzić, czy
ma zastosowanie to wyłączenie. Urządzenia pokładowe oraz rodzaj przewożonego ładunku
mogą wskazywać na to, że nie można zastosować tego wyłączenia. Wyłączenie to nie ma
zastosowania w przypadku przeprowadzania obowiązkowego badania okresowego pojazdu.
Przykładowa typowa czynność objęta wyłączeniem to jazda wykonywana przez mechanika w
celu sprawdzenia efektów naprawy układu kierowniczego pojazdu.
Nowe pojazdy poddawane próbom do celów rozwoju są zwolnione z rozporządzenia.
Przebudowane (lub przeprojektowane) pojazdy poddawane przedeksploatacyjnym próbom
drogowym są zwolnione z rozporządzenia.
h) Typ/ładowność pojazdu są określone w dokumentach pojazdu. Podróż nie może być
związana z żadnym wynajmem ani wynagrodzeniem, a przewożone towary nie mogą być
związane z handlem lub inną działalnością gospodarczą. Należy zapytać kierowcę i sprawdzić
ładunek, żeby ustalić te fakty. Zespół pojazdów oznacza pojazd i przyczepę lub naczepę.
i) Pojazdy „zabytkowe” są zdefiniowane w przepisach każdego państwa członkowskiego.
Takie pojazdy nie mogą być wykorzystywane do zarobkowego przewozu towarów lub osób.
Należy zapytać kierowcę i pasażerów oraz obejrzeć ewentualny ładunek, żeby sprawdzić te
warunki.
Podsumowanie
Pojazdy określone w art. 3 jako wyłączone z rozporządzenia (WE) nr 561/2006 nie są
poddawane kontroli na podstawie tego rozporządzenia, ale nie znaczy to, że są one
zwolnione z innych form kontroli. Wyłączenia, na jakie powołują się kierowcy, powinny
zostać sprawdzone przez funkcjonariuszy i w razie wykrycia, że wyłączenie nie ma
zastosowania, należy przeprowadzić pełną inspekcję zgodnie z zakresem
rozporządzenia (WE) nr 561/2006.
Zaleca się, aby w pewnym momencie odnotować zwolniony przejazd jako „nieobjęty
zakresem”, tak aby ten czas prowadzenia pojazdu był zidentyfikowany jako „inna praca”
w sytuacjach, gdy występują także działania objęte zakresem.

[ Dodano: 2015-06-29, 07:55 ]
wystarczy przeczytać. To ja się teraz pytam Skąd inspekcja będzie wiedziała że nie poruszałeś się wtedy z naczepą ?
 
     
Karol_P88

Tym śmigam: Actros MP3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 318
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-06-29, 09:05   

Odporny jesteś na wiedzę, teoria teorią a życie niestety wygląda inaczej, w teorii możesz codziennie przekraczać czas opisywać i jesteś kryty w praktyce jak masz opisane to jeden się przyjebie a drugi nie, a jak nie pasuje to pisz odwołania...Chłopie uświadom sobie że nie jesteś żadnym panem kierowcą co ma jakieś prawa, dla służb jesteś krową do dojenia pieniędzy i nikim więcej. W Polsce możesz sobie jeszcze podyskutować za granicą za dyskutowanie mogą Cie wpierdolić do paki takie są realia. Ja miałem jakiś czas temu kontrolę u pepików i dojebali się że auto było ruszone na placu (czas jazdy 1 min) a ja miałem urlopówkę papierową i zaznaczone na karcie a i tak chcieli mnie udupić, bo nawet jak auto jeździ po placu to ma być wsadzona karta ot tyle. Skończyło się na 2 piwach i odrobinie śmiechu. Także swoje wirtualne przepisy wsadź do śmietnika i tyle, jak chcesz coś zakombinować to magnes i poszedł, kara taka sama jak za jazdę bez karty.
 
     
Dawid90 

Uprawnienia: C+E, KK, KW, ADR+ Cysterny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 28
Wysłany: 2015-06-29, 11:21   

Czyli wg. Ciebie lepiej nie korzystać z tego wyłączenia, ok. Lepiej się dowiedzieć wcześniej niż pózniej płacić. Magnes? Wolał bym na nogach iść. Nie mam problemu podjechać swoim autem pod firme tylko czysta ciekawość, bo skoro w przepisach to nie dla jaj napisane. to tak jak pauza dzielona napisane 3+9 można podzielić, a ktoś mówi nie dziel! mandaty wysokie. Wiecie o co chodzi... Ja dopiero zaczynam przygodę w tej branży. Tak że co tu więcej mówić...
 
     
wsobol 
Chauffeur

Tym śmigam: Volvo FH12 460KM + silo Feldbinder
Pracuję w firmie: eurobulk.dk
Uprawnienia: B; C; C+E; KW
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 407
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-26, 22:02   

Dawid90 napisał/a:
Czyli wg. Ciebie lepiej nie korzystać z tego wyłączenia, ok. Lepiej się dowiedzieć wcześniej niż pózniej płacić. Magnes? Wolał bym na nogach iść. Nie mam problemu podjechać swoim autem pod firme tylko czysta ciekawość, bo skoro w przepisach to nie dla jaj napisane. to tak jak pauza dzielona napisane 3+9 można podzielić, a ktoś mówi nie dziel! mandaty wysokie. Wiecie o co chodzi... Ja dopiero zaczynam przygodę w tej branży. Tak że co tu więcej mówić...

Dawid90, przepisy które przytaczasz dotyczą wymogu instalowania tachografu. W Twoim pojeździe tacho już jest i niestety, ale w związku z tym musisz go użwywać.
Temat był już poruszany wcześniej. Wnioski były takie, że zamiast jazdy bez karty taniej wyjdzie pojechać taksówką, albo kupić sobie stary rower za 100 zł i wozić go przypięty za kabiną. Możesz wtedy podjechać do sklepu i pozwiedzać okolicę.

[ Dodano: 2015-07-26, 22:06 ]
Pauzę dzieloną 3+9 możesz oczywiście zrobić, ale musi to być minimum 3h + minimum 9h. Taka pauza zaliczy Ci się jako regularna, a nie skrócona. Jest to jak najbardziej poprawne i legalne. Żadne mandaty z tego powodu Ci nie grożą.
 
     
yogi 

Tym śmigam: Wsiekłymi Furaczami ;)
Pracuję w firmie: To tu to tam :)
Uprawnienia: B,C,D,E KW, KK
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Nie wiem ;)
Wysłany: 2017-10-25, 20:01   

A co w przypadku zgubienia karty i w czasie oczekiwania na nową?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg