Wyszukiwarka:
 




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MichalScania
2012-08-17, 14:50
Pytanie odnośnie ADR
Autor Wiadomość
geezer 
Geezer

Uprawnienia: B, B+E, C, C+E, KWP
Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-10-19, 08:53   

Witam Panów, a oo powiecie o napełnianiu i opróznianiu cystern np. paliwami? jak wygląda egzamin?
 
     
skibol83 


Tym śmigam: Scania Streamline R450
Pracuję w firmie: ESPO
Uprawnienia: B,C,C+E, KW, KK, ADR, WOZKI, Cysterny
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 252
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2013-10-19, 09:05   

osobiście nie robiłem tankowania cystern ale z tego co mi kolega mówił to polegało to na częsci teoretycznej czyli test i (foralnej :-P ) praktycznej, było ich 8 na egzaminie i mieli na zmiane podjechać pod nalewak i całą procedurę tankowania przeprowadzić a kolejny roztankowania, tzn podjazd uziemienie przewody węże itp, nie znam się dokładnie jak to wygląda bo mam cysterny ale nie mam tankowania :-)
 
     
Piters 
Piters

Tym śmigam: Iveco
Uprawnienia: B, C, C+E, KW, KK, ADR
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-10, 15:07   

Może ktoś robil w Krakowie ADR-y --- i podpowiedział gdzie warto się udac i zrobić ADR podstawa + cysterna.
Z góry dziekuje i pzdr ! 8-)

[ Dodano: 2013-12-30, 22:08 ]
Dzisiaj zdałem :mrgreen: ADR podstawowy. Polecam Kurs w MCS Krakus na ul. Sobieskiego 10 - naprawdę super profesjonalnie i nie nudnie prowadzone wykłady a i na egzaminie nie ma najmniejszego problemu żeby go nie zdac :lol:

i jakby ktoś chciał się poduczyć to polecam strone (trzeba się zarejestrować) z ważnymi TESTAMI ADR (podstawa cysterna jak i dla klas 1 i 7) ! :
http://www.baza-wiedzy.edu.pl/

Pzdr
 
     
her

Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-12-04, 17:28   

panowie mam pytanie co oprocz powiedzmy faktury potrzebna jest jezeli przewoze mala ilosc adr na pace -dotyczy krajowki czy musze jeszcze dostac dokument z iloscia jednostek czy nie jezeli nie przekracza 1000 jednostek ?
 
     
LordTom83 

Pracuję w firmie: Miratrans
Uprawnienia: A, B, C, E, KK, ADR
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 316
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-12-04, 21:24   

na załadowcy ciąży obowiązek właściwego oznaczenia towaru niebezpiecznego i sklasyfikowania go. Masz kilka wyłączeń, kiedy nie musisz mieć otwartych tablic ADR, ale z tego co pamiętam musi być to wyłączenie (podstawa prawna) wpisana w CMR.


tutaj masz napisane co musisz mieć
 
     
her

Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-12-05, 16:49   

dzieki kolego za info
 
     
gran 
gran

Uprawnienia: bce
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 2
Skąd: mazury
Wysłany: 2017-10-18, 17:59   

czesc wszystkim
pytanie moze blahe ale jezeli przewoze jakis ladunek w firmie w ktorej pracuje to kto musi wiedziec czy kwalifikuje sie jako adr moj kierownik czy ja jako kierowca bo wydaje mi sie ze ja powinienem byc o tym poinformowany czy mam ladunek adr czy nie
dzieki za info
 
     
LordTom83 

Pracuję w firmie: Miratrans
Uprawnienia: A, B, C, E, KK, ADR
Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 316
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-10-18, 18:26   

http://www.adr.info.pl/obowiazki_adr.html

przewoźnik powinien zostać poinformowany o rodzaju przewożonego towaru, aby mógł wysłać spełniające wymagania środek transportu oraz kierowcę z odpowiednimi uprawnieniami. Jeśli takie informację zostały zatajone to na tobie jako kierowcy ciąży przecież sprawdzenie ilości i rodzaju przewożonego towaru. Każdy towar niebezpieczny musi być właściwie oznakowany i bez problemu każdy kierowca rozpozna, że załadowano mu w/w towar. Wtedy masz okazję, żeby poinformować o tym spedytora lub szefostwo. Jak wiadomo, kierowca musi mieć odpowiednie uprawnienia, musi być odpowiednio wyposażony w instrukcje itd oraz samochód musi spełniać odpowiednie warunki techniczne. Również przewoźnik musi posiadać doradcę ADR (jeśli dobrze pamiętam - przewóż towaru ADR wykonywany jest częściej niż raz w roku). Oczywiście możliwa jest sytuacja, kiedy opakowania towaru nie są oznakowane i kierowca nie ma możliwości rozpoznania, że załadowano mu towar niebezpieczny. Wtedy przy kontroli w toku postępowania organ kontrolujący oceni kto taki towar załadował i kto w tym uczestniczył świadomie. Oczywiście ty jako kierowca też zapewne będziesz miał kłopoty i będą Ci wmawiali, że nie zrobiłeś wystarczająco dużo w celu wykrycia "przemytu"...czyt. kierowca zawsze winny :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Grafika: Shaxo | Wdrożenie: JacobCode.pl
Copyright © 2012 by FastKill.pl
http://www1.picturepush.com/photo/a/9147869/640/9147869.jpg